Medytacja przy złym samopoczuciu

medytacja
123rf.com

Kiedy jest ci źle, medytacja może wydawać się trudniejsza. Jednak właśnie w chwilach, gdy władzę mają nad nami negatywne emocje, medytacja jest potrzebna. Pozwala je bowiem transformować w stronę lepszego samopoczucia.
1. Wybierz miejsce

Gdy jest ci trudno zacząć medytować, wybierze sobie wygodne miejsce, na przykład łóżko, albo usiądź na podłodze obłożona z każdej strony poduszkami i okryj się kocem. Najważniejsze, żeby było ci wygodnie i żebyś czuła się bezpiecznie.

2. Wybierz najlepszy czas

Medytacja przynosi najlepsze efekty, jeśli praktykujemy ją systematycznie. Dla jednych dobrze jest medytować rano, inni wolą wieczorem. Zastanów się, jaka pora jest dla ciebie najkorzystniejsza.

3. Poszukaj w sobie wiary

Ból, który przeżywasz, smutek bądź złość przeszkadzają ci wierzyć, że medytacja może w czymś pomóc. Postaraj się poszukać w sobie takiego miejsca, z którego łatwiej będzie ci uwierzyć, że możesz sobie w ten sposób pomóc. Zaufaj, zanim przyjdą wymierne efekty medytacji.