fbpx

Medytacja przy złym samopoczuciu

medytacja
123rf.com

Kiedy jest ci źle, medytacja może wydawać się trudniejsza. Jednak właśnie w chwilach, gdy władzę mają nad nami negatywne emocje, medytacja jest potrzebna. Pozwala je bowiem transformować w stronę lepszego samopoczucia.
1. Wybierz miejsce

Gdy jest ci trudno zacząć medytować, wybierze sobie wygodne miejsce, na przykład łóżko, albo usiądź na podłodze obłożona z każdej strony poduszkami i okryj się kocem. Najważniejsze, żeby było ci wygodnie i żebyś czuła się bezpiecznie.

2. Wybierz najlepszy czas

Medytacja przynosi najlepsze efekty, jeśli praktykujemy ją systematycznie. Dla jednych dobrze jest medytować rano, inni wolą wieczorem. Zastanów się, jaka pora jest dla ciebie najkorzystniejsza.

3. Poszukaj w sobie wiary

Ból, który przeżywasz, smutek bądź złość przeszkadzają ci wierzyć, że medytacja może w czymś pomóc. Postaraj się poszukać w sobie takiego miejsca, z którego łatwiej będzie ci uwierzyć, że możesz sobie w ten sposób pomóc. Zaufaj, zanim przyjdą wymierne efekty medytacji.

4. Ciesz się z małych kroków

Nawet, jeśli uda ci się medytować przez kilka minut, postaraj się to docenić. Nawet krótka medytacja przybliża cię do stanu, w którym poczujesz wewnętrzny spokój i siłę.

5. Poczuj moc chwili obecnej

Negatywne emocje wynikają z tego, że nie przeżyliśmy i ich w przeszłości. I teraz tworzą one naszą przyszłość. Ciągle jesteśmy w ich władzy. Tymczasem, jeśli zatrzymamy się z nimi tu i teraz, one wreszcie nas opuszczą.

6. Zrób sobie wstęp do medytacji

Jeśli trudno usiąść ci do medytacji, poczytaj sobie coś na jej temat, sięgnij po jakąś inspirującą duchową lekturę. To może być dobry początek, z którego można przejść do samej praktyki medytacji.

7. Nie oczekuj konkretnych rezultatów

Otwórz się na niespodzianki. Efekty medytacji najczęściej są nieoczekiwane. Poddaj się sile, która jest potężniejsza niż twój ograniczony umysł. Niczego nie planuj i nie oczekuj.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>