Joga przy biurku: ulga dla kręgosłupa, mięśni pleców i nóg, ćwiczenie numer 10

Fot. Sylwia Olszewska

Ogólne zasady wykonywania asan przy biurku: jeśli używasz krzesła na kółkach – przesuń je pod ścianę, aby było stabilne; nie nadwyrężaj się; zdejmij buty, podłóż książkę pod stopy.


Ogólne zasady wykonywania asan przy biurku: jeśli używasz krzesła na kółkach – przesuń je pod ścianę, aby było stabilne; nie nadwyrężaj się; zdejmij buty, podłóż książkę pod stopy.

Tu znajdziesz poprzednie ćwiczenia:numer 1, numer 2, numer 3, numer 4, numer 5, numer 6 i numer 7 i numer 8 oraz numer 9.

Wykonanie:

  • stań w lekkim rozkroku
  • stopy są równoległe do siebie, rozstawione na szerokość bioder
  • lekko wciśnij stopy w podłogę tak, aby ciężar ciała rozkładał się między palcami stóp i piętami
  • skieruj brodę w kierunku szyi aby nie nadwyrężać karku

Część 1 zdjęcie główne)

  • zrób skłon do przodu
  • połóż dłonie na łydkach (nie kładź dłoni na kolanach, aby ich nie obciążać)
  • zrób 5 oddechów

Część 2

  • rozluźnij ręce do dołu
  • rozluźnij barki, kark, szyję
  • nie blokuj kolan (możesz je lekko zgiąć)
  • zrób 5 – 10 oddechów

Część 3

  • połóż dłonie na łokciach
  • rozluźnij barki, kark, szyję
  • zrób 5-10 oddechów
  • aby zakończyć ćwiczenie, rozluźnij ręce do dołu
  • weź głęboki wdech
  • podczas wydechu powoli prostuj kręgosłup: najpierw część lędźwiową, następnie środkową część kręgosłupa, na końcu podnieś głowę
  • zostań przez chwilę z wyprostowanym kręgosłupem aby znaleźć równowagę