Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój

blokada psychiczna
123rf.com
6 maja 2013 in Rozwój by redakcja-2

Blokada psychiczna – jak sobie radzić?

Mike Bundrant, coach stosujący metody NLP, podaje 7 metod, które mogą się przydać, kiedy czujesz, że utknęłaś w jakimś nieciekawym punkcie, kiedy nie możesz ruszyć do przodu z powodu psychicznej blokady.

Czasem zdarza się, że znajdujemy się w sytuacji, która wydaje się bez wyjścia. Takie utknięcie w martwym punkcie jest częścią doświadczania życia. Przeżywamy wówczas bezsilność, dezorientację, zniechęcenie może nawet rozpacz. Tak się czujemy, gdy nie możemy podjąć decyzji i idącego za nią działania. Mike Bundrant podaje 7 sposób, które jemu i jego klientom pomogły, gdy radzili sobie z blokadą psychiczną.

1. Zadaj sobie pytanie: Jak się tu znalazłam?

Prześledź tok swoich myśli oraz wydarzeń, które miały miejsce ostatnio. Jeśli czujesz się depresyjnie, brak ci motywacji, przypomnij sobie, kiedy ostatni raz czułaś się dobrze, kiedy miałaś dobry nastrój i kiedy działanie przychodziło ci bez większego wysiłku. Co takiego się wydarzyło, że twój nastrój tak się zaczął obniżać. Jeszcze raz wróć do wspomnienia dobrego samopoczucia. Wzbudź w sobie tamten nastrój, by uświadomić sobie, że stan, w którym teraz jesteś jest tymczasowy. To duża ulga.

2. Spotkaj się z kimś, kto może ci pomóc

Skontaktuj się z osobą, której ufasz. Opowiedz jej o tym, jak się czujesz. Postaraj się nie narzekać, tylko mówić o swoich uczuciach, będąc w kontakcie z nimi. Następnie posłuchaj, co przyjaciel lub przyjaciółka ma ci do powiedzenia. Oprócz rozmowy, poczuj obecność drugiej osoby, przyjmij jej troskę i życzliwość. To pomaga.

3. Zaakceptuj blokadę

Czasami utknięcie w jakiejś trudnej sytuacji jest nie do uniknięcia. Czasem trzeba przeczekać, dać sobie czas na odpoczynek psychiczny i uspokojenie. Odpuść sobie wygórowane oczekiwania i zrób sobie przerwę od wyzwań życiowych. Nie chodzi tu o nadmierne pobłażanie sobie, ale delikatność w postępowaniu ze sobą w tych trudnych chwilach.

4. Przypomnij sobie własną zaradność

Kiedy tkwisz w martwym punkcie, ożywcze i pomocne są wspomnienia z czasu, kiedy wykazałaś się zaradnością. Było źle, a ty własną mocą wydostałaś się z kłopotu. Przypomnij sobie swoje mocne strony i to, jak się wtedy czułaś. Kiedy tego doświadczysz w sobie, zacznij działać.

 

Strony: 1 2


Wiosenne trendy w manicurze z Indigo Nails: konkurs

Zadbane dłonie i ładne paznokcie to powód do dumy i niepodważalny atut każdej kobiety. Elegancki manicure, tak samo jak biżuteria czy makijaż, doda nam pewności ...

Przetrwać rozwód. Zwyciężanie w pokoju według Bruce’a Lee

Z czym kojarzy ci się Bruce Lee? Większość ludzi łączy tę słynną postać z technikami sztuk walki. A jednak pozory mogą mylić. Bruce Lee był ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI