1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Uniseksowe zapachy niszowe - zapraszamy do świata Etat Libre d’Orange

Uniseksowe zapachy niszowe - zapraszamy do świata Etat Libre d’Orange

Zobacz galerię 6 Zdjęć
To francuska marka, która w ostatnich miesiącach zyskuje coraz większą popularność w naszym kraju. Niszowe kompozycje o nietypowych inspiracjach i składnikach noszą zarówno kobiety jak i mężczyźni. Przedstawiamy wybrane zapachy od Etat Libre d’Orange.

Świeże kompozycje

Etat Libre d’Orange - Hermann A Mes Cotes

Jest to absolutny bestseller marki. Uwielbiany przez kobiety chcące pachnieć intensywnie, lekko zadziornie oraz przez panów poszukujących intrygującej i niecodziennej świeżości. Hermann pachnie wilgotną ziemią, charakterystycznym powietrzem po burzy, a towarzyszą mu przeróżne składniki, począwszy od liści czarnej porzeczki, róży i paczuli, skończywszy aż na kadzidle. Pikantności dodaje temu wszystkiemu wyrazisty czarny pieprz, który otwiera zapach. Hermann A Mes Cotes to wielowymiarowa kompozycja, która zdecydowanie zwraca na siebie uwagę.

Etat Libre d’Orange - You Or Someone Like You

Inspirowany słonecznymi ulicami w Los Angeles, zapach ten to prawdziwa bomba orzeźwienia! Soczyste cytrusy, świeżo skoszona trawa i chłodząca mięta - od razu na myśl przychodzi nam pyszne mojito. Jest bardzo rześko, czuć późną wiosnę, subtelny akord kwiatowy dodaje nieco słodyczy. You Or Someone Like You to doskonały wybór na ciepłe dni, kiedy szukamy chłodnego ukojenia.

Etat Libre d’Orange - Remarkable People

Perfumy idealne na co dzień przez cały rok. Musujący szampan z dodatkiem skórki grejpfruta, który skrywa w sobie cieplejsze tony przypraw - kardamonu i czarnego pieprzu. Sercem zapachu jest jaśmin, choć Remarkable People nie należy do grupy kwiatowych kompozycji. Gładkości i kremowego wykończenia dodają mu drzewo sandałowe wraz z labdanum.

Cięższe propozycje

Etat Libre d’Orange 500 years

To zapach, który z pewnością spodoba się fanom orientalnych, arabskich aromatów. Słodka, turecka róża jest główną bohaterką 500 years. Oprószona aromatycznym kakao, otula nas i zabiera w daleką, orientalną podróż. Nuty drzewne sprawiają, że zapach zyskuje na szlachetności. Doskonały, lekko słodki, ale i ciężki uniseks na zimę.

Etat Libre d’Orange Rien

“Rien” w języku francuskim oznacza “nic”. Twórcy chcieli, byśmy my, nosząc ten zapach, na pytanie: Czym pachniesz? Odpowiedzieć krótko enigmatycznym – „niczym”. Jak więc pachnie owe “nic”? Przede wszystkim kadzidłem, skórą i różą. Pełno tu retro klimatu i niezwykłej ciężkości. Dodatek aldehydów sprawia, że Rien wyczują, bez wyjątków, wszyscy w naszym otoczeniu.

Etat Libre d’Orange - Like This

To kultowy zapach od Etat Libre d’Orange, który powstał przy współpracy z aktorką Tildą Swinton. Like This ma przywoływać aromat domu w słoneczne, niedzielne popołudnie. Soczysty cytrus z imbirem, słodka dynia, ziołowa kocanka i róża - jest przytulnie, ciepło i nietuzinkowo.

Etat Libre d’Orange - La Fin du Monde

Czym pachnie koniec świata? Przede wszystkim kremowym, maślanym popcornem z dodatkiem soczystej marchewki. Do tego niecodziennego połączenia dołączają korzenne przyprawy, nuta drzewa sandałowego, troszkę frezji oraz dym z prochu strzelniczego. La Fin du Monde jest zaliczany do pudrowych zapachów, jednak jego niecodzienny skład przyciąga obie płcie.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
  1. Psychologia

Chemia miłości - działanie zapachów na mózg

Jednym ze składników miłosnej chemii jest zapach drugiej osoby. Ta woń może wywołać intensywne reakcje fizjologiczne i psychiczne. (Fot. iStock)
Jednym ze składników miłosnej chemii jest zapach drugiej osoby. Ta woń może wywołać intensywne reakcje fizjologiczne i psychiczne. (Fot. iStock)
Będąc niemowlakami potrafimy rozpoznawać matkę po jej woni, a kiedy się rozwijamy, uczymy się rozpoznawać ponad dziesięć tysięcy różnych zapachów.

Chemia - nauka badająca naturę i właściwości substancji i przemiany zachodzące pomiędzy nimi; przemiany substancji wynikają z praw, według których atomy łączą się poprzez wiązania chemiczne w mniej lub bardziej trwałe związki chemiczne, a także praw według których wiązania pękają i tworzą się ponownie, prowadząc do przemian jednych związków w drugie, co jest nazywane reakcjami chemicznymi. Uff… ta definicja może skutecznie odstraszyć od dalszej lektury artykułu, przywołując jednocześnie nieprzyjemne wspomnienia ze szkolnej ławy. Chemia wtedy wielu osobom wydawała się czarną magią, której trzeba było się uczyć w mękach. Chociaż te osoby w dorosłym życiu raczej nie zostały chemikami, to mimo wszystko istnieje prawdopodobieństwo, że chemia kojarzy im się z przyjemnymi reakcjami. Reakcjami w obszarze tak zwanej chemii miłości.

Jednym ze składników miłosnej chemii jest zapach drugiej osoby. Ta woń może wywołać intensywne reakcje fizjologiczne i psychiczne. Może też wyzwalać rozmaite wspomnienia. Zapachy najsilniej wpisują się w pamięć trwałą, co skutkuje tym, że niektóre z nich można pamiętać latami, podczas gdy większość doznań słuchowych czy wzrokowych zanika po kilku dniach lub tygodniach. Za osobniczą woń odpowiedzialne są feromony. Każdy z nas ma pewien prywatny „ślad zapachowy”, tak swoisty jak nasze linie papilarne, nasz głos, nasz intelekt. Wiele stworzeń wykorzystuje substancje zapachowe własnego ciała aby kusić. Naukowcom udało się wydzielić zapachowe przynęty u ponad 250 gatunków samych tylko owadów.

To nasze własne ciało produkuje najsilniejszy afrodyzjak. Zarówno mężczyźni jak i kobiety posiadają gruczoły zlokalizowane pod pachami, w okolicach sutków i pachwiny, które aktywizują się w okresie dojrzewania. Te wonne zbiorniczki wydzielają substancje, które w połączeniu z bakteriami na skórze wytwarzają drażniący zapach potu. Na całym świecie to pot właśnie dodawany jest do miłosnych mikstur. Kobiety są około stu razy bardziej wrażliwe na egzaltolidę, substancję bardzo podobną do tłuszczów odkładających się na męskich genitaliach, której średnio intensywny zapach wykrywają podświadomie z odległości ok. metra. Jeszcze większą wrażliwość na tę substancję wykazują podczas owulacji. Z badań amerykańskich wynika, że kobiety świadomie reagują na męski zapach tylko przy bezpośrednim cielesnym kontakcie i nic nie wiadomo o tym, by męskie feromony wywierały wpływ na odległość. Istnieją natomiast podstawy, by sądzić, że ciało kobiece również może mieć takie aromatyczne oddziaływanie na mężczyzn.

Zarówno mężczyźni jak i kobiety uznają zapach za bardzo ważny aspekt erotycznego powabu. W związku z tym można pokusić się o stwierdzenie, że kiedy nowo poznana osoba wydaje się nam atrakcyjna, najpewniej „lubimy jej zapach”, co może wprawiać w stan gotowości do flirtu. A gdy poczujemy się zakochani, zapach bliskiej osoby staje się afrodyzjakiem i pogłębia intensywność uczucia.

Sytuacji zauroczenia towarzyszą także zmiany chemiczne w mózgu. Są one w dużym stopniu odpowiedzialne za stan naszego umysłu, który dobrze określa znane powiedzenie - miłość jest ślepa. Organizm osoby zakochanej wytwarza więcej fenyloetyloaminy, która wywołuje euforię, radość i osobliwe przekonanie, że jest się szczęśliwym, a obiekt naszego zainteresowania - wspaniały. Substancja ta zwiększa wytrzymałość i odporność organizmu na ból i wysiłek. Zwiększa się także poziom dopaminy, co wpływa na poprawę nastroju i większą aktywność psychoruchową. Stąd kochankowie mogą bez zmęczenia przegadać całą noc, kochać się cały dzień, a bardzo ponure miejsca czy pesymistyczne sytuacje potrafią widzieć w różowych barwach. Z kolei za błysk w oku i ścisk żołądka, jaki pojawia się podczas spotkania tej właściwej osoby, odpowiada noradrenalina. Przyspiesza bicie serca, wywołuje napięcie mięśni oraz wpływa na poszerzenie źrenic. Z kolei oksytocyna, której poziom wzrasta wielokrotnie podczas orgazmu - ma wpływ na doznawanie rozkoszy poprzez kontakt cielesny i umacnia poczucie bliskości między kochankami. Stąd im więcej oksytocyny, tym większa satysfakcja ze związku z partnerem. A więc - im więcej orgazmów tym trwalszy związek.

Ale jak długo nasz mózg jest w stanie znosić stan silnych chemicznych zawirowań, czyli szpikowania narkotykami - nawet jeśli sam je wytwarza? Otóż naukowcy zmierzyli czas od chwili pierwszego objawu zauroczenia do chwili pierwszego zobojętnienia  - jest to okres średnio od 18 miesięcy do 3 lat. Dzieje się tak, ponieważ mózg przyzwyczaja się do działania stymulatorów lub obniża się ich poziom. W efekcie następuje biologiczny odpływ osobliwego zakochania.

Jednak nie wszyscy po 3 latach kończą związki. Co się takiego dzieje, skoro chemia przestaje działać? Otóż ten kilkuletni czas uniesień pozwala jednocześnie poznać partnera od strony intelektualnej, emocjonalnej, sprawdzić jak funkcjonuje wśród ludzi, jak odnosi się do nas, jak radzi sobie z trudnymi sytuacjami czy na gruncie zawodowym. Jeśli jego światopogląd, wyznawane wartości, zainteresowania są nam bliskie, jest ogromne prawdopodobieństwo, że właśnie ta sfera będzie z czasem dla nas bardziej atrakcyjna, niż sam wygląd partnera czy chwile uniesień w sypialni. Stąd, jeśli chemiczne wspomaganie nas opuści, a zdążyliśmy się zaprzyjaźnić z kochankiem, jest szansa na długi i szczęśliwy związek.

  1. Zdrowie

Jak pachnie twój nastrój?

Zapach może nie tylko przywołać wspomnienie i uczucia z nim związane, ale także wywołać określoną emocję, np. poprawić nastrój, uspokoić, dodać pewności siebie, obudzić energię twórczą, poprawić stan zdrowia, a także wpłynąć na nasze myśli. (Fot. iStock)
Zapach może nie tylko przywołać wspomnienie i uczucia z nim związane, ale także wywołać określoną emocję, np. poprawić nastrój, uspokoić, dodać pewności siebie, obudzić energię twórczą, poprawić stan zdrowia, a także wpłynąć na nasze myśli. (Fot. iStock)
Każdy przedmiot, spotkanie, wydarzenie, a także emocje z nimi związane mają specyficzny aromat – jedyny, niepowtarzalny, zapisany w naszej pamięci na zawsze. Warto z tego świadomie korzystać, by zadbać o swój dobrostan.

Węch jest jedynym zmysłem, na który w żaden sposób nie możemy wpłynąć – zanim zdążymy świadomie zarejestrować woń, bodźce węchowe już wywołują chemiczną reakcję łańcuchową. Możemy zamknąć oczy, zatkać uszy, nie dotykać, przez kilka dni nie jeść, ale musimy oddychać, a z każdym wdechem cząsteczki zapachowe docierają do nabłonka węchowego, a następnie wzdłuż włókien nerwowych do okolic pnia mózgu. Każdy „łyk” zapachu to jakieś przeżycie, wspomnienie z przeszłości, doświadczenie emocji.

Jednak zapach może nie tylko przywołać wspomnienie i uczucia z nim związane, ale także wywołać określoną emocję, np. poprawić nastrój, uspokoić, dodać pewności siebie, obudzić energię twórczą, uważność na siebie i na świat, poprawić stan zdrowia. A także wpłynąć na nasze myśli.

Julia Mafalda, założycielka Essensual Academy korzysta w dużej mierze z olejków Young Living, które od 25 lat wyznaczają standardy czystych olejków eterycznych, na Zachodzie określanych jako olejki o wartości. – Są to odpowiednio destylowane w niskiej temperaturze i pod niskim ciśnieniem czyste esencje roślin uprawianych wyłącznie organicznie, o określonym składzie fitochemicznym i działaniu fitoterapeutycznym – tłumaczy. – Wpływają bowiem bezpośrednio na poszczególne części mózgu odpowiedzialne za różne emocje, ale także na wszystkie układy organizmu. Zapach olejków, czyli ich lotne molekuły, od razu dostaje się do układu limbicznego – odpowiedzialnego za emocje i hipokampu – gdzie pamięć krótkotrwała zamienia się w długotrwałą – wyjaśnia.

Aromat i rytuał

Cała sztuka polega na tym, żeby odnaleźć „swój” zapach. Dobieranie jest zazwyczaj kilkuetapowym procesem, ale możemy też zaufać swojej intuicji. Nie zawsze warto sugerować się opisem (na co dobry ten czy inny olejek), najlepiej doświadczać zapachów sensorycznie: powąchać kilka aromatów i poczuć, który z nich najlepiej odpowiada naszemu obecnemu nastrojowi. Bez nazywania emocji, co często rodzi pokusę dzielenia ich na dobre i złe, szukania przyczyny, a nawet zaprzeczania czy wypierania uczuć. O wiele łatwiej powiedzieć, że nasz dzisiejszy nastrój pachnie np. bazylią.

Zdaniem Julii oprócz fitoterapeutycznej mocy olejków bardzo ważny jest również sam rytuał – stworzenie cichej przestrzeni dla siebie, pochylenie się nad intencjami. Kiedy skupiamy się na miejscach nakładania olejków, kierujemy tam uwagę, generując większe pole elektromagnetyczne (energię) wokół nich. Tym samym poruszamy związane z określonym narządem emocje.

  1. Moda i uroda

Flanker - zapach z kolekcji

W gruncie rzeczy, nieco upraszczając, wszystkie perfumy do początku XX wieku pachniały jak woda kolońska (Fot. Getty Images)
W gruncie rzeczy, nieco upraszczając, wszystkie perfumy do początku XX wieku pachniały jak woda kolońska (Fot. Getty Images)
Zobacz galerię 3 Zdjęcia
Niemal co roku pojawiają się nowe edycje znanych już wcześniej zapachów. Ich wielbicielki czekają na nie jak na nowy sezon ulubionego serialu. o fenomenie flankerów i o tym, jak bardzo potrafią zaskoczyć, opowiada senselierka Marta Siembab.

Co to takiego flanker? Na początek warto się przyjrzeć samemu słowu. Pochodzi od flanki, czyli bocznego skrzydła. Idąc tym tropem, flankery to są zapachy, które stanowią boczne skrzydło głównej drużyny zapachowej w ramach danej marki. Na przykład, gdy mamy Miss Dior jako główny zapach, to Miss Dior Bloomig Bouquet jest flankerem. To określenie nasuwa militarno-sportowe skojarzenia, kojarzy się ze skrzydłowym w futbolu albo żołnierzem otaczającym z bocznej flanki. I tak to dokładnie wygląda, ponieważ satelitarne zapachy, jak lubię je nazywać, chronią pierwotny zapach i przedłużają jego dialog z konsumentem.

Czy tak to zawsze funkcjonowało? Mam wrażenie, że jest coraz mniej nowości, a coraz więcej flankerów. Czymś względnie nowym jest mówienie o tym i traktowanie tego jako zjawiska rynkowego. Zmodyfikowane wersje wcześniej wypuszczanych perfum zaczęły się pojawiać od lat 70. Jednak gdy spojrzymy na perfumiarstwo od czasów starożytnego Rzymu albo starożytnej Grecji aż do początku rewolucji przemysłowej, to można powiedzieć, że wszystkie perfumy były flankerami pierwszej kompozycji, która powstała. Dopiero na początku XX wieku, w 1900 roku, chemicy zaczęli intensywnie pracować nad syntetykami, które mogły być wykorzystane w przemyśle perfumeryjnym. Wcześniej perfumiarze mieli do dyspozycji tylko paletę surowców roślinnych. Było ich niewiele, ponieważ do 1900 roku nie było wszystkich olejków z przypraw korzennych, których jest kilkadziesiąt. Nie znano jeszcze możliwości ich ekstrahowania w niższej temperaturze. Nie było syntetycznych nut – owocowych, morskich czy gourmand. W gruncie rzeczy wszystkie perfumy do początku XX wieku pachniały jak woda kolońska albo „Być może”. Bardzo to upraszczam, ale dopóki nie pojawiła się wanilina, nie było można zrobić pełnego, krągłego orientalnego zapachu.

Jesteśmy przyzwyczajeni, że perfumy wyglądają tak jak na półce w perfumerii. Gdy mówię Sì Armani, to wszyscy wiedzą, o co chodzi. To słowo kryje w sobie ten zapach. I wydaje nam się, że tak było od zawsze, że perfumy miały swoją nazwę, opakowanie, flakon itd. A to nieprawda, kompozycje miały nazwy umowne, nadawane przez perfumiarza dla danej klientki. Często po perfumy szło się do aptekarza, który był jednocześnie perfumiarzem. Można było kupić gotowy flakonik perfum albo przychodziło się ze swoją buteleczką i aptekarz nalewał płyn z wielkiej kadzi. Generalnie był jeden, dwa zapachy do wyboru i mówiło się o nich na przykład „ten romantyczny” czy „ten tajemniczy”. W tym samym flakoniku, gdy jeden zapach się skończył, przechowywało się inny. To się zmieniło po Wystawie Światowej w Paryżu w 1900 roku i premierze pierwszych perfum Guerlain. Nazywały się Voilà Pourquoi J'aimais Rosine i jako pierwsze miały zaprojektowany specjalny flakon. Zresztą piękny, z korkiem, który wyglądał jak kapelusz z kwiatów. Wtedy dopiero rozpoczęło się masowe produkowanie zapachów i traktowanie ich jako oddzielnych produktów – osobno projektowało się flakon, osobno opakowanie zewnętrzne, nadawano im indywidualną nazwę. To stosunkowo niedawna historia.

Czy zdarza się, że któraś z kolei kompozycja wśród danej rodziny zapachów jest lepsza od oryginału? Może się zdarzyć, że jest lepsza technicznie, że lepiej trafia w bieżące gusta konsumentów. Dlatego właśnie robi się flankery. Jest to ekonomiczny sposób na przyciągnięcie klientów. Wypuszczając nowy zapach na rynek, trzeba zainwestować bardzo dużo czasu, pieniędzy, wysiłku w zbudowanie obrazu produktu i jest to zawsze podróż w nieznane.

Poison Girl Unexpected Dior 50 ml/395 zł; Sì Passione Intense Giorgio Armani 50 ml/459 zł; Good Girl Supreme Carolina Herrera 50 ml/455 zł. Poison Girl Unexpected Dior 50 ml/395 zł; Sì Passione Intense Giorgio Armani 50 ml/459 zł; Good Girl Supreme Carolina Herrera 50 ml/455 zł.

Tak więc gdy już uda się zrobić bestseller, powstają flankery. Ale wśród nich można się zgubić! Przejrzałam niedawno listy bestsellerów europejskich perfumerii. Są zdominowane przez Diora i Chanel. To marki, które do perfekcji opanowały strategię flankerową. To prawda, że jest w tym podejściu pewna pułapka, bo jeśli ktoś nie lubi klasycznego J’adore, to nigdy nie spróbuje J’adore L’Or. Tymczasem ten pierwszy jest świeżym kwiatowym zapachem, a drugi jest orientalnym, więc to są zupełnie różne bajki.

Zawsze myślałam, że flankery można kupować w ciemno. Poison Dior, ten oryginalny, to surowy, gorzki orientalny zapach z wytrawną nutą opoponaksu, która dla wielu osób jest trudna do zaakceptowania. Z kolei Poison Girl jest już bardziej przyjacielem La Vie est Belle Lancôme niż Poison. Nawet nazwę wymawia się inaczej, zamiast francuskiej wymowy jest angielska. W wielu przypadkach rozpiętość między pierwotnym zapachem a obecnym jest ogromna.

L’ Ombre des Merveilles HERMÈS 50 ml/395 zł; Rose Tangerine Chloé 50 ml/339 zł; Bloom Profumo di Fiori Gucci 50 ml/405 zł. L’ Ombre des Merveilles HERMÈS 50 ml/395 zł; Rose Tangerine Chloé 50 ml/339 zł; Bloom Profumo di Fiori Gucci 50 ml/405 zł.

Ale są marki, które są bardziej spójne w projektowaniu flankerów, zachowują DNA pierwszego zapachu. Dotyczy to perfum, które mają wyrazisty podpis zapachowy. Na przykład Narciso Rodriguez for Her. Pierwszy zapach w różowym flakonie to piżmo doskonałe – świeże, zmysłowe, jednocześnie słodkie, ale też eleganckie. Trafione w punkt. I wszystkie kolejne zapachy Narciso Rodriguez można rozpoznać z zamkniętymi oczami. Mają bardzo mocny wspólny charakter. Podobnie zapachy Muglera – Angel i Alien – czy wspomniane już Sì Armaniego. Są osoby, które je kolekcjonują, bo wiedzą, że to będzie ten sam zapach, tylko z nową przyprawą.

  1. Styl Życia

Trendy 2021 Pinterest: joga snu, skinimalism, athflow, Japandi – tych haseł będziemy szukać najczęściej

(Fot. iStock)
(Fot. iStock)
Zobacz galerię 7 Zdjęć
Tak twierdzą eksperci Pinterest - wizualnej wyszukiwarki inspiracji, z której korzysta codziennie ponad 400 milionów osób na całym świecie. W 2020 roku użytkownicy szukali na wirtualnych tablicach wskazówek oraz inspiracji, dzięki którym mogli lepiej zorganizować swoje codzienne życie w trakcie pandemii. Odkrywanie nowych pomysłów związanych z kulinariami, pielęgnacją, organizacją przestrzeni wokół siebie, alternatywnymi formami spędzania wolnego czasu, dbaniem o siebie, a nawet wychowywaniem dzieci sprawiło, że 2021 będzie rokiem działania i wdrażania nowych pomysłów. 

W przeciwieństwie do innych aplikacji społecznościowych, które reagują na to, co już się wydarzyło (Facebook czy Instagram) albo właśnie trwa (Twitter i Snapchat), Pinterest odnosi się do przyszłości, pomaga w planowaniu życiowych aktywności oraz zakupów. Na podstawie wyszukiwanych przez użytkowników zdjęć oraz przypinanych do wirtualnych tablic inspiracji, eksperci serwisu przygotowują każdego roku raport, który pozwala przewidywać trendy i prognozować kluczowe zainteresowania. Co pokazała analiza zeszłorocznej aktywności Pinnersów? W jaki sposób ogólnoświatowy kryzys wywołany pandemią COVID-19 wpłynął na zachowania użytkowników?

Well-being

Pinterest przewiduje, że w 2021 roku na pierwszym miejscu będziemy stawiać zdrowie psychiczne, fizyczne oraz duchowe. Wiele osób zwróci się w stronę alternatywnych i naturalnych terapii, odkryje na nowo leczniczą potęgę roślin oraz terapeutyczne właściwości snu. Rytuały związane z czasem snu staną się bardziej luksusowe niż do tej pory, popularne będą eleganckie gadżety (jedwabne i lniane pościele, dyfuzory zapachów) oraz specjalnie opracowane ćwiczenia (np. sleep yoga, wieczorne afirmacje), które poprawiają jakość snu. Alternatywna duchowość związana z astrologią, ochronną mocą kryształów, technikami afirmacji czy tworzeniem map inspiracji, będzie służyła temu, aby jeszcze lepiej poznać siebie. Rytualne kąpiele oczyszczające, z wykorzystaniem mieszanek ziół, aromatycznych soli czy naładowanych podczas pełni księżyca kryształami, staną się jeszcze ważniejsze.

Holistyczne podejście do dbania o się to troska o wszystkie sfery życia: fizyczną, psychiczną i duchową. (Fot. iStock) Holistyczne podejście do dbania o się to troska o wszystkie sfery życia: fizyczną, psychiczną i duchową. (Fot. iStock)

Uroda

Koniec z ciężkim makijażem, nieskończoną ilością kosmetyków i wieloetapowymi zabiegami. W 2021 roku najważniejsze zagadnienia w obszarze pielęgnacji i makijażu będą skupiać się na prostocie, odwoływać do naturalnego piękna i zwracać uwagę na aspekty związane z ekologią. Wśród wyszukiwanych w zeszłym roku inspiracji największą popularnością cieszyły się domowa pielęgnacja skóry, własnoręcznie wytwarzane kosmetyki, naturalne składniki oraz joga twarzy. W makijażu najważniejszy stanie się minimalizm i naturalny wygląd. Dla młodszych przedstawicieli pokolenia Z (urodzonych po 2000 roku) alternatywne formy makijażu bardziej skupiać będą się na zabawie i wyrażaniu własnego ja.

Moda

W minionym roku szukaliśmy przede wszystkim wygodnych ubrań, w 2021 będziemy łączyć styl athleisure z odrobiną elegancji. “Athflow” ma być wystarczająco profesjonalny dla naszego domowego biura, odpowiednio elastyczny do uprawiania jogi oraz wystarczająco wygodny do leżenia na kanapie. Pinterest przewiduje, że będziemy szukać komfortowych sukienek odpowiednich do chodzenia po domu, miękkich i oversize’owych swetrów i bluz, wygodnych kombinezonów i dwuczęściowych zestawów składających się z dzianinowych spodni oraz topów. W 2021 roku możemy spodziewać się jeszcze większego zainteresowania modą z drugiego obiegu oraz własnoręcznym przerabianiem ubrań poprzez malowanie, barwienie, naszywanie i cerowanie.

Haftowanie to nie tylko sposób na wyciszenie umysłu, ale też modny upcykling ubrań. (Fot. iStock) Haftowanie to nie tylko sposób na wyciszenie umysłu, ale też modny upcykling ubrań. (Fot. iStock)

Dom

Nigdy wcześniej nie musieliśmy spędzać tyle czasu we własnych domach, które zaczęły pełnić rolę biura, siłowni, szkoły, kina i wielu innych miejsc. W 2021 roku ludzie będą szukać kreatywnych sposobów, aby zdefiniować na nowo oddzielne przestrzenie w swoich domach i dostosować je do osobistej estetyki. Użytkownicy Pinteresta szukają prostych sposobów, dzięki którym pomieszczenia mogą spełniać dwie różne funkcje, stąd popularność takich rozwiązań jak “cloffice”, od połączenia dwóch słów closet (garderoba) i office (biuro), lekkie meblościanki, które umożliwiają podzielenie pokój na odrębne przestrzenie, domowe biblioteczki czy urządzanie pokoju gamingowego. Najmodniejszą estetyką 2021 roku będzie styl “Japandi”, w którym japoński design spotyka się ze skandynawskim minimalizmem. Gładkie linie, neutralna kolorystyka, nowoczesny modernizm, przewaga prostych form oraz naturalne materiały to najważniejsze cechy nowego minimalizmu. Najmodniejszą (i najczęściej fotografowaną) częścią domu stanie się kuchenna półka wypełniona porcelaną vintage, glinianymi miseczkami, kolorowym szkłem i miedzianymi garnkami.

Naturalnie, minimalistycznie, przytulanie... (Fot. iStock) Naturalnie, minimalistycznie, przytulanie... (Fot. iStock)

Rodzicielstwo

W minionym roku rodzice szukali sposobów na bardziej świadome podejście do edukacji swoich dzieci i nowych technik społeczno-emocjonalnego nauczania. W 2021 roku jeszcze większym zainteresowaniem cieszyć będą się sposoby na spędzanie wolnego czasu z wykorzystaniem ekologicznych i naturalnych zabawek (wykonanych własnoręcznie z kartonów, kamieni, a nawet ścinków po ostrzeniu kredek) oraz zajęcia na świeżym powietrzu, a także edukowanie poprzez sztukę i zabawę. Pinterest prognozuje, że rodzicielstwo będzie skupiać się na większej uważności, wspólnym tworzeniu kreatywnych map myśli, słuchaniu opowieści z mądrym przekazem oraz uczeniu dzieci odpowiedzialności za planetę.

Kulinaria

W minionym roku z konieczności, ale także nudów, więcej czasu spędzaliśmy we własnych kuchniach. Dzięki temu wiele osób odkryło, że gotowanie może być przyjemnym i kreatywnym sposobem spędzania czasu. W 2021 roku będziemy eksperymentować z nowymi, bardziej pikantnymi smakami, odkrywać kuchnie regionalne, nowe techniki przyrządzania oraz serwowania potraw (popularne będą różnego rodzaju deski z przekąskami, nie tylko serów i wędlin, ale także owoców, słodkości i deserów). W tym roku nadal będą cieszyć się powodzeniem własnoręcznie wypiekany chleb i pizza, ale więcej osób będzie szukało przepisów na nowe, zarówno słodkie i jak słone, wypieki, własnoręcznie przygotowywane mieszanki herbat i domowych przetworów.

Zapach świeżo upieczonego chleba albo szarlotki to mała przyjemnośc jaką z nas może dać sobie i bliskim. (Fot. iStock) Zapach świeżo upieczonego chleba albo szarlotki to mała przyjemnośc jaką z nas może dać sobie i bliskim. (Fot. iStock)

Hobby

W 2021 roku Pinnersi będą jeszcze więcej czasu będą poświęcać na domowe robótki, które z jednej strony doskonale wpisują się w trend przerabiania/upcyklingowania rzeczy, z drugiej świetnie wyglądają na Instagramie. Haftowanie kolorowymi nićmi, szydełkowanie i robienie na drutach, malowanie na szkle, ozdabianie wnętrz własnoręcznie robionymi świecami będzie jednocześnie modne i ekologiczne. Pinterest przewiduje, że 2021 rok upłynie pod znakiem odkrywania zainteresowań związanych z konkretnymi rejonami świata: wedyjską astrologią, architekturą starożytnego Egiptu, perską sztuką kaligrafii, irlandzkim patchworkiem czy japońską metodą łączenia drewna bez wykorzystania gwoździ, śrub czy kleju.

Pinterest przewiduje, że 2021 rok upłynie pod znakiem odkrywania zainteresowań i rozwijania hobby. (Fot. iStock) Pinterest przewiduje, że 2021 rok upłynie pod znakiem odkrywania zainteresowań i rozwijania hobby. (Fot. iStock)

Podróżowanie

W tym roku popularnością nadal cieszyć będzie się lokalne podróżowanie i odkrywanie atrakcji regionu. Pinterest przewiduje, że w 2021 roku zwiększy się zainteresowanie kempingiem i wynajmem małych domków na odludziu. W ciągu następnych kilkunastu miesięcy samochód stanie się nie tylko narzędziem pozwalającym na ucieczkę z miasta, ale także nową przestrzenią, w której będziemy spędzać więcej czasu (samochodowe randki, mobilne kina czy po prostu miejsce odosobnienia). Podróżowanie kamperem będzie nowym, bardziej bezpiecznym sposobem spędzania wakacji.

Kamper daje wolność, niezaleźność i bezpieczeństwo. (Fot. iStock) Kamper daje wolność, niezaleźność i bezpieczeństwo. (Fot. iStock)

Planowanie na mikroskalę

Miniony rok pokazał, że dalekosiężne projekty, szczególnie te związane z zagranicznym podróżowaniem czy organizacją wesel, są dziś o wiele trudniejsze do zaplanowania, dlatego lepiej skupić się na celebrowaniu małych rocznic z ludźmi, których kochamy, organizowaniu domowych seansów filmowych, pikników na łonie natury czy spotkań w kameralnym gronie przyjaciół.

Pinterest pojawił się u nas w 2013 roku. Według pierwszego polskiego badania opracowanego przez agencję Open Mobi, z platformy korzysta 3,7 mln aktywnych użytkowników. Najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku od 25 do 34 lat (47 proc.), zdecydowana większość to kobiety (86 proc.). Aż 72 proc. respondentów sprawdza aplikację Pinterest kilka razy dziennie, połowa spędza na niej przynajmniej godzinę dziennie. Pinnersi w Polsce wyszukują inspiracji na każdy temat, ale największą popularnością cieszą się treści związane z modą, urodą, wnętrzami oraz kulinariami. 96 proc. osób deklaruje, że zrealizowało pomysły znalezione w serwisie, połowa respondentów przyznaje, że używa aplikacji do planowania wydarzeń.

  1. Moda i uroda

Sylwestrowa noc z wieczorowymi torebkami z oferty CCC

Zobacz galerię 15 Zdjęć
Kolorowe fajerwerki, odliczanie do północy i dobra zabawa – przed nami wyjątkowa noc, podczas której pożegnamy stary rok i powitamy nowy. Odpowiednia kreacja pozwoli poczuć atmosferę sylwestrowej nocy, a wyjątkowe akcesoria - w szczególności wieczorowa torebka - dodadzą charakteru każdej stylizacji.

W ofercie CCC znajdziemy torebki w różnym stylu – minimalistyczne, eleganckie, ale i te bardziej ozdobne. Wszystko po to, by każda kobieta, bez względu na preferencje, mogła z łatwością dobrać coś dla siebie. Wśród projektów marek Jenny Fairy, Gino Rossi, Quazi i DeeZee znajdziemy eleganckie puzderka – złote, srebrne lub obsypane brokatem – ale i torby, które sprawdzą się zarówno na wieczorowe wyjście, jak i na co dzień. Mogą być ze skóry pikowanej, tłoczonej à la skóra węża czy zupełnie gładkie, matowe lub połyskujące. Nie mogło zabraknąć też tych, szalenie obecnie popularnych, z dekoracyjnymi frędzlami, które będą poruszać się w rytmie tańca.

Wszystkie doskonale sprawdzą się podczas sylwestrowej zabawy. Nie tylko pomieszczą niezbędne rzeczy, będą się też świetnie prezentować, stając się najlepszymi towarzyszami tego wyjątkowego wieczoru.

Bogata oferta damskich torebek wieczorowych dostępna jest w sklepach stacjonarnych CCC, na ccc.eu oraz w aplikacji marki.