1 października, w Międzynarodowy Dzień Muzyki, artyści Akademii Operowej działającej w Teatrze Wielkim Operze Narodowej wystąpili w warszawskiej Hali Koszyki w ramach uroczystego otwarcia kampanii społecznej promującej muzykę klasyczną.
Głównym celem inicjatywy #modanaklasykę jest upowszechnianie muzyki klasycznej oraz pokazanie, że może być ona prezentowana w różnych przestrzeniach, być wartością dla szerokiego grona odbiorców i kształtować nowych melomanów.
Gwiazdami wieczoru były (od lewej): Natalia Pawlaszek (fortepian), Katarzyna Szymkowiak (mezzosopran), Zuzanna Nalewajek (mezzosopran). (Fot. materiały prasowe)
Współorganizatorem kampanii jest Julian Cochran Foundation - organizacja pozarządowa popularyzująca muzykę klasyczną m.in. we wnętrzach Hali Koszyki już od trzech lat.
Hala Koszyki to nowoczesne miejsce, gdzie od lat sprawdza się teza, że muzyka klasyczna może być wykonywana wszędzie, nawet w tak wydawałoby się nieoczywistym miejscu. Cotygodniowe koncerty w ramach cyklu "Klasyka na Koszykach" współorganizowane z Julian Cochran Foundation przełamują stereotypy i udowadniają, że „klasyka” może towarzyszyć każdemu człowiekowi, w każdej sytuacji.
- Takie inicjatywy pomagają nam w tworzeniu publiczności otwartej na muzykę klasyczną, integrują̨ ludzi oraz są świetną propozycją na spędzanie wolnego czasu w sposób kreatywny i rozwojowy - mówi Piotr Krowicki, Marketing Manager w firmie Globalworth Poland, właściciela obiektu Hala Koszyki.
(Fot. materiały prasowe)
Szczegóły dotyczące tego oraz innych godnych uwagi wydarzeń kulturalnych można znaleźć w darmowej aplikacji OnStage, która zbiera w jednym miejscu wszystkie koncerty muzyki klasycznej, spektakle operowe oraz przedstawienia baletowe w Polsce.
Na wydarzeniu inaugurującym kampanię #modanaklasykę pojawili się aktorzy, muzycy, sportowcy i biznesmeni zainteresowani muzyką klasyczną.
Partnerzy:
• Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa
• Rezerwat Jabłek
• Pracownia cukiernicza Panna
• Hople Winnica Poraj-Paczków
• Acephala
• Showroom Mindspace
• O bezpieczeństwo gości wydarzenia zadbała marka Purite i jej naturalny, oparty na recepturze olejku czterech złodziei płyn do dezynfekcji dłoni Manus.