Aktorzy, scenarzyści, producenci filmowi, prywatnie przyjaciele. Matt Damon i Ben Affleck scenariuszami do filmów „Buntownik z wyboru” i „Ostatni pojedynek” udowodnili, że ich wspólna praca to przepis na sukces. Tym razem postawili na historię kultowej marki Nike. Postaciami, wokół których nakreślą fabułę filmu, są Michael Jordan i Sonny Vaccaro.
Nie wiadomo, czy sama postać Michaela Jordana pojawi się w filmie, ale każdy, kto choć trochę zna historię sportowej marki, wie, jak ogromne miała ona znaczenie. Sonny Vaccaro, były dyrektor marketingu Nike (którego ma zagrać Matt Damon), usilnie zabiegał o podpisanie kontraktu z wybitnym koszykarzem. Te starania były wielkim wyzwaniem dla mało znaczącej wówczas marki. Zakończyły się jednak powodzeniem, gdy w 1985 r. Michael Jordan został twarzą kolekcji sygnowanej jego nazwiskiem. Współpraca ze sportowcem doprowadziła firmę Nike do wielkiego światowego sukcesu. To właśnie wysiłki związane z budowaniem marki oraz próbą dotarcia do Jordana i zwerbowania go będą głównym motywem filmu.
Matt Damon i Ben Affleck, pracując nad scenariuszem, mają posiłkować się napisanym już „Air Jordan” (w 2021 r. trafił on na Czarną Listę najlepszych niewykorzystanych scenariuszy) – twórcą tego pierwotnego scenariusza jest młody scenarzysta Alex Convery.
Aktorzy nie tylko napiszą scenariusz i zagrają w filmie (jak robili dotychczas), ale Ben Affleck zajmie się dodatkowo reżyserią (wcieli się też w rolę Phila Knighta, współzałożyciela firmy Nike). Matt Damon i Ben Affleck znają się jeszcze z dzieciństwa. Poznali się w Bostonie, gdzie obydwaj dorastali. Zgrany duet otrzymał dotychczas Oscara za najlepszy scenariusz do filmu „Buntownik z wyboru”. Z kolei film Ridleya Scotta „Ostatni pojedynek”, do którego pisali scenariusz, otrzymał kilka nominacji. Ich przyjaźń to także wspólne działania pomocowe dla różnych organizacji.