W sezonie jesień–zima 2024 projektanci w swoich kolekcjach jeszcze więcej miejsca poświęcają wygodnym, sprawdzonym ubraniom na co dzień. Klasyczne trencze, wygodne dżinsy, bawełniane koszule, wełniane szare kardigany pojawiają się w kolekcjach wielu marek high fashion, m.in. Michaela Korsa, Bottegi Venety czy Undercover.
Ma to związek z nieustającą fascynacją branży modą lat 90. To wtedy, dzięki kampaniom takich marek jak Calvin Klein, popularność zdobyły styl unisex oraz estetyka „norm core”. Kluczowymi elementami były tu biały T-shirt i para jeansów, które nosili m.in. bohaterowie serialu „Przyjaciele”. Od tamtej pory stały się one codziennym mundurkiem projektantów, stylistów i fotografów mody, którzy mając na co dzień do czynienia z najnowszymi trendami, przesyceni nadmiarem estetycznych wrażeń, we własnej garderobie preferowali spokój i prostotę spod znaku nowoczesnego minimalizmu.
Biały T-shirt w ostatnim czasie stał się jednym z najchętniej wybieranych elementów garderoby na co dzień. Widać to szczególnie na ulicach wielkich miast: od Kopenhagi po Mediolan i Paryż. Okazało się bowiem, że biały T-shirt z dobrej jakości grubej bawełny może z powodzeniem zastąpić wizytową jasną koszulę i tak samo dobrze sprawdza się w eleganckich zestawach do pracy z garniturowymi spodniami czy ołówkową spódnicą w roli głównej. Docenili go też dyrektorzy kreatywni najważniejszych francuskich, włoskich oraz hiszpańskich domów mody i zaczęli wprowadzać do swoich wybiegowych kolekcji. W ostatnim czasie pojawił się on w kolekcjach m.in. Bottegi Venety, Loewe i Louis Vuitton.
Pokaz Louis Vuitton na jesień–zimę 2024 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
W tym sezonie projektanci popularnych marek specjalizujących się w modzie codziennej pokazują, że prosty biały T-shirt wcale nie musi być na wskroś zwyczajny. Dzięki kolorowym i niejednokrotnie zabawnym nadrukom staje się jednym z najciekawszych elementów garderoby tego sezonu, który w łatwy sposób doda charakteru prostym, klasycznym stylizacjom. Co prawda pomysł nie jest nowy – bo już w latach 70., dzięki postępowi technologicznemu w sitodruku, fani muzyki nosili koszulki z wizerunkiem członków ulubionych zespołów – ale nadal efektowny.
Kopenhaga street style (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
Na rynku znajdziemy bogatą ofertę T-shirtów ozdobionych przeróżnymi nadrukami (od produktów spożywczych zaczynając, na zabawnych hasłach kończąc) zarówno polskich, jak i zagranicznych marek. W myśl zasady unisex część z nich posiada jedną rozmiarówkę pasującą kobietom i mężczyznom, bo T-shirty z humorystycznymi nadrukami to trend bez ograniczeń, jeśli chodzi o płeć i wiek.
YOURTURN (Fot. materiały prasowe)
Poniżej przygotowaliśmy przegląd najciekawszych wzorów z aktualnych kolekcji marek dostępnych w Polsce.
Galeria
(Fot. materiały prasowe)
Elementy
(Fot. materiały prasowe)
Carhartt WIP
(Fot. materiały prasowe)
PROHIBITED
(Fot. materiały prasowe)
Another Cotton Lab
(Fot. materiały prasowe)
Le Petit Trou
(Fot. materiały prasowe)
Never Fully Dressed
(Fot. materiały prasowe)
Samsøe Samsøe
(Fot. materiały prasowe)
Even & Odd
(Fot. materiały prasowe)
The Odder Side