W sezonie jesień–zima 2024 projektanci w swoich kolekcjach jeszcze więcej miejsca poświęcają wygodnym, sprawdzonym ubraniom na co dzień. Klasyczne trencze, wygodne dżinsy, bawełniane koszule, wełniane szare kardigany pojawiają się w kolekcjach wielu marek high fashion, m.in. Michaela Korsa, Bottegi Venety czy Undercover.
Ma to związek z nieustającą fascynacją branży modą lat 90. To wtedy, dzięki kampaniom takich marek jak Calvin Klein, popularność zdobyły styl unisex oraz estetyka „norm core”. Kluczowymi elementami były tu biały T-shirt i para jeansów, które nosili m.in. bohaterowie serialu „Przyjaciele”. Od tamtej pory stały się one codziennym mundurkiem projektantów, stylistów i fotografów mody, którzy mając na co dzień do czynienia z najnowszymi trendami, przesyceni nadmiarem estetycznych wrażeń, we własnej garderobie preferowali spokój i prostotę spod znaku nowoczesnego minimalizmu.
Biały T-shirt w ostatnim czasie stał się jednym z najchętniej wybieranych elementów garderoby na co dzień. Widać to szczególnie na ulicach wielkich miast: od Kopenhagi po Mediolan i Paryż. Okazało się bowiem, że biały T-shirt z dobrej jakości grubej bawełny może z powodzeniem zastąpić wizytową jasną koszulę i tak samo dobrze sprawdza się w eleganckich zestawach do pracy z garniturowymi spodniami czy ołówkową spódnicą w roli głównej. Docenili go też dyrektorzy kreatywni najważniejszych francuskich, włoskich oraz hiszpańskich domów mody i zaczęli wprowadzać do swoich wybiegowych kolekcji. W ostatnim czasie pojawił się on w kolekcjach m.in. Bottegi Venety, Loewe i Louis Vuitton.
Pokaz Louis Vuitton na jesień–zimę 2024 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
W tym sezonie projektanci popularnych marek specjalizujących się w modzie codziennej pokazują, że prosty biały T-shirt wcale nie musi być na wskroś zwyczajny. Dzięki kolorowym i niejednokrotnie zabawnym nadrukom staje się jednym z najciekawszych elementów garderoby tego sezonu, który w łatwy sposób doda charakteru prostym, klasycznym stylizacjom. Co prawda pomysł nie jest nowy – bo już w latach 70., dzięki postępowi technologicznemu w sitodruku, fani muzyki nosili koszulki z wizerunkiem członków ulubionych zespołów – ale nadal efektowny.
Kopenhaga street style (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
Na rynku znajdziemy bogatą ofertę T-shirtów ozdobionych przeróżnymi nadrukami (od produktów spożywczych zaczynając, na zabawnych hasłach kończąc) zarówno polskich, jak i zagranicznych marek. W myśl zasady unisex część z nich posiada jedną rozmiarówkę pasującą kobietom i mężczyznom, bo T-shirty z humorystycznymi nadrukami to trend bez ograniczeń, jeśli chodzi o płeć i wiek.
YOURTURN (Fot. materiały prasowe)
Poniżej przygotowaliśmy przegląd najciekawszych wzorów z aktualnych kolekcji marek dostępnych w Polsce.
Galeria
(9 zdjęć)
(Fot. materiały prasowe)
1/9
Elementy
(Fot. materiały prasowe)
2/9
Carhartt WIP
(Fot. materiały prasowe)
3/9
PROHIBITED
(Fot. materiały prasowe)
4/9
Another Cotton Lab
(Fot. materiały prasowe)
5/9
Le Petit Trou
(Fot. materiały prasowe)
6/9
Never Fully Dressed
(Fot. materiały prasowe)
7/9
Samsøe Samsøe
(Fot. materiały prasowe)
8/9
Even & Odd
(Fot. materiały prasowe)
9/9
The Odder Side