1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda
  4. >
  5. Czy biały T-shirt z kolorowym nadrukiem okaże się najmodniejszych elementem garderoby tej jesieni?

Czy biały T-shirt z kolorowym nadrukiem okaże się najmodniejszych elementem garderoby tej jesieni?

(Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
(Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
W sezonie jesień–zima 2024 projektanci w swoich kolekcjach jeszcze więcej miejsca poświęcają wygodnym, sprawdzonym ubraniom na co dzień. Klasyczne trencze, wygodne dżinsy, bawełniane koszule, wełniane szare kardigany pojawiają się w kolekcjach wielu marek high fashion, m.in. Michaela Korsa, Bottegi Venety czy Undercover.

Ma to związek z nieustającą fascynacją branży modą lat 90. To wtedy, dzięki kampaniom takich marek jak Calvin Klein, popularność zdobyły styl unisex oraz estetyka „norm core”. Kluczowymi elementami były tu biały T-shirt i para jeansów, które nosili m.in. bohaterowie serialu „Przyjaciele”. Od tamtej pory stały się one codziennym mundurkiem projektantów, stylistów i fotografów mody, którzy mając na co dzień do czynienia z najnowszymi trendami, przesyceni nadmiarem estetycznych wrażeń, we własnej garderobie preferowali spokój i prostotę spod znaku nowoczesnego minimalizmu.

Biały T-shirt w ostatnim czasie stał się jednym z najchętniej wybieranych elementów garderoby na co dzień. Widać to szczególnie na ulicach wielkich miast: od Kopenhagi po Mediolan i Paryż. Okazało się bowiem, że biały T-shirt z dobrej jakości grubej bawełny może z powodzeniem zastąpić wizytową jasną koszulę i tak samo dobrze sprawdza się w eleganckich zestawach do pracy z garniturowymi spodniami czy ołówkową spódnicą w roli głównej. Docenili go też dyrektorzy kreatywni najważniejszych francuskich, włoskich oraz hiszpańskich domów mody i zaczęli wprowadzać do swoich wybiegowych kolekcji. W ostatnim czasie pojawił się on w kolekcjach m.in. Bottegi Venety, Loewe i Louis Vuitton.

Pokaz Louis Vuitton na jesień–zimę 2024 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE) Pokaz Louis Vuitton na jesień–zimę 2024 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)

W tym sezonie projektanci popularnych marek specjalizujących się w modzie codziennej pokazują, że prosty biały T-shirt wcale nie musi być na wskroś zwyczajny. Dzięki kolorowym i niejednokrotnie zabawnym nadrukom staje się jednym z najciekawszych elementów garderoby tego sezonu, który w łatwy sposób doda charakteru prostym, klasycznym stylizacjom. Co prawda pomysł nie jest nowy – bo już w latach 70., dzięki postępowi technologicznemu w sitodruku, fani muzyki nosili koszulki z wizerunkiem członków ulubionych zespołów – ale nadal efektowny.

Kopenhaga street style  (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE) Kopenhaga street style (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)

Na rynku znajdziemy bogatą ofertę T-shirtów ozdobionych przeróżnymi nadrukami (od produktów spożywczych zaczynając, na zabawnych hasłach kończąc) zarówno polskich, jak i zagranicznych marek. W myśl zasady unisex część z nich posiada jedną rozmiarówkę pasującą kobietom i mężczyznom, bo T-shirty z humorystycznymi nadrukami to trend bez ograniczeń, jeśli chodzi o płeć i wiek.

YOURTURN  (Fot. materiały prasowe) YOURTURN (Fot. materiały prasowe)

Poniżej przygotowaliśmy przegląd najciekawszych wzorów z aktualnych kolekcji marek dostępnych w Polsce.

1/9

Elementy

2/9

Carhartt WIP

3/9

PROHIBITED

4/9

Another Cotton Lab

5/9

Le Petit Trou

6/9

Never Fully Dressed

7/9

Samsøe Samsøe

8/9

Even & Odd

9/9

The Odder Side

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze