fbpx

Dobre samopoczucie w pracy

Dobre samopoczucie w pracy
123rf

Głównym źródłem stresu w pracy, jak dowodzą badania, jest poczucie, że pracujemy więcej za mniej pieniędzy. Stresują nas też relacje z szefami oraz konflikty z współpracownikami. Jak sobie można pomóc, żeby się lepiej czuć w pracy?
1. Zmniejszaj napięcia
Im więcej w tobie psychicznych napięć, tym bardziej jesteś narażona na skutki stresu przeżywanego w pracy. Dlatego jest ważne, w jaki sposób relaksujesz się po godzinach pracy. Czy wiesz, co cię odpręża skutecznie? Wieczorny jogging, praca w ogrodzie, sesja jogi, ćwiczenia oddechowe, spotkania z przyjaciółmi?

2. Zmieniaj myślenie

Tak naprawdę nie jest ważne to, co się dzieje w pracy, tylko to, jak te wydarzenia spostrzegamy. Gdy musisz się skonfrontować z trudną sytuacją, nie unikaj swoich uczuć, które pojawiają się w odpowiedzi na nią, ale też im nie ulegaj. Czyli nie walcz i nie uciekaj. Nie złość się i nie udawaj, że nic się nie dzieje. Zatrzymaj się, weź kilka głębszych oddechów i obserwuj swoje emocje. Co czujesz? Zidentyfikuj emocje i spokojnie nimi zarządzaj. Wtedy znajdziesz nowe rozwiązania. Odpowiedz sobie na pytania: Co tak naprawdę się wydarzyło? Jaki cel w związku z tym chcę osiągnąć? Czy jest coś, co mogę zrobić, by zrealizować to, czego chcę? Cały czas patrz się na sytuację z dystansu.

3. Zapobiegaj stresowi

Zidentyfikuj swoje źródła stresu i zastanów się, jak można rozwiązać te problemy. Jeśli jesteś zdenerwowana konkretnym projektem, pomyśl co możesz zrobić, żeby uzyskać pomoc lub wynegocjuj dłuższy czas na jego realizację. Jeśli chodzi o konflikt z koleżanką z pracy, zaproś ją na kawę i porozmawiajcie o tym. Zrób, co jest w twojej mocy, żeby zapobiegać stresowi.

4. Praktykuj wdzięczność

Każdego dnia pomyśl przynajmniej o jednej rzeczy, za którą jesteś wdzięczna w pracy. Nawet gdyby to miało być to, że firma zapewnia ci wodę mineralną.

5. Szukaj wsparcia wśród współpracowników

Jeśli ludzie, którzy ze sobą pracują, potrafią sobie dobrowolnie pomagać, jest to wielki skarb. I skuteczny sposób na stres. Izolacja pogłębia tylko niepokój i poczucie zagrożenia. Dlatego okazuj życzliwość innym, pokazuj, że można być razem jako pracownicy.

6. Czuj, co lubisz w swojej pracy

Jesteśmy bardziej zadowoleni ze swojej pracy, jeśli uważamy ją za sensowną, bo wykorzystujemy swoje talenty. Wówczas daje ona nam przyjemność i nawet, gdy jest dla nas wyzwaniem, nie stresuje nas. Jeśli naprawdę lubimy swoją pracę, czujemy się w niej dobrze.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>