Ćwiczenie dla równowagi umysłu

Ludzki mózg ma to do siebie, że wytwarza mnóstwo myśli. I, niestety, w większości, nie są one pozytywne. Dużo w nich zamartwiania się o przyszłość, wątpliwości, żalu, smutku, starego gniewu. Proponujemy ćwiczenie, które zrównoważy te myśli, doprowadzając umysł do harmonii.
Ćwiczenie możesz wykonać właściwie w każdych warunkach, nawet w pracy, kiedy masz 5 minut spokoju. Po wykonaniu tej praktyki, można natychmiast wrócić do codziennych zajęć. Dobrze jest być uważnym na to, jak po ćwiczeniu zmieniło się nasze samopoczucie i jak reagują na nas inni.

1. Pomyśl o czymś, co otrzymałaś w ostatnim czasie.
To może być prezent od kogoś, ale też uśmiech, ciepła rozmowa, wsparcie, miło spędzony czas. To może być coś niewielkiego, uznawanego za przyziemne, ale dla ciebie było to ważne i przyjemne.

2. Przypomnij sobie dokładnie tamtą sytuację. Odtwórz w pamięci jak film klatka po klatce.

4. W wyobraźni postaw przed sobą człowieka, przez którego zostałaś obdarowana i podziękuj mu w myślach.

5. Do końca dnia bądź uważna na wszystko to, za co możesz być wdzięczna.

Według Eckharta Tolle, teologa, filozofa i mistyka, modlitwa to po prostu jedno słowo – „dziękuję”. To wystarczy. Powyższe ćwiczenie sprawia, że umysł wypełnia się uczuciem wdzięczności, co go „uelastycznia” i otwiera na przyjmowanie pozytywnych wydarzeń w życiu. Częste wykonywanie tej praktyki uczy dostrzegać w życiu to, co dobre. W efekcie przyciągamy coraz więcej sytuacji, za które możemy być wdzięczne.

6 codziennych nawyków, które czynią szczęśliwym – TUTAJ