10 kroków, żeby się nie pokłócić

kłótnia
123rf.com

Oto 10 wskazówek, które pozwolą ci skutecznie zarządzać gniewem podczas rozmów. Najczęściej wymyka nam się on spod kontroli, a później żałujemy wypowiedzianych słów. Niepotrzebnie.
1. Opuść miejsce rozmowy

Gdy czujesz, że gniew eskaluje i niewiele da się z tym zrobić, możesz spokojnie opuścić pokój lub z wdziękiem zmienić temat. Nie należy bać się tego sposobu, lepiej tak postąpić, niż poranić się w kłótni.

2. Bądź w kontakcie ze swoim gniewem

I reaguj na niego na bieżąco. Lepiej wcześniej wycofać się z rozmowy, niż później. Im bardziej gniew się nasila, tym trudniej nam wyjść lub zmienić temat. 4 punkty w skali do 10 to już ten moment, żeby zacząć się wycofywać, by wrócić do tematu, gdy będziemy spokojniejsi.

3. Zmień percepcję

Skoncentruj się na czymś innym niż trudna rozmowa. Wyjrzyj przez okno, albo wyjdź na świeże powietrze, albo po prostu myśl o czymś zupełnie innym.

4. Pomyśl o czymś przyjemnym

Zamknij oczy i wyobraź sobie, że leżysz na plaży, na łące, odpoczywasz na szczycie góry. Przywołaj obraz, który cię uspokoi. Możesz też przypomnieć sobie jakieś zabawne sytuacje, żeby poprawić sobie humor.