Konkurs na nowe logo Muzeum Narodowego w Warszawie został rozstrzygnięty. Wygrali Antonina Benedek i Rafał Benedek ze studia MesmerCenter.
Nowy logotyp MNW to tzw. ligatura, czyli znak łączący kilka liter – w tym przypadku są to inicjały Muzeum: „MNW”. Jego dynamiczny, geometryczny kształt został wypracowany poprzez zestawienie form nawiązujących do architektury Gmachu Głównego MNW z klasycznym liternictwem. W ten sposób powstał logotyp wyrażający w swej formie zarówno nowoczesne aspiracje Muzeum Narodowego w Warszawie jak i poszanowanie dla historii i tradycji jednego z największych i najstarszych instytucji kultury w Polsce.
17 maja Muzeum Narodowe rozpoczyna obchody Roku Jubileuszowego. Powołane ustawą z dnia 20 maja 1862 roku obchodzi w tym roku 150. rocznicę swego istnienia.
Nowa identyfikacja sukcesywnie wprowadzana będzie najpierw w Gmachu Głównym, a następnie oddziałach, najpierw w Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni.
Autorzy nowej identyfikacji wizualnej – Antonina Benedek i Rafał Benedek ze studia MesmerCenter, opracowali nowe logo we współpracy z Research Studios – firmą, która ma na koncie realizacje projektów graficznych m.in. dla BBC, The Times, Design Museum czy Barbican Center w Londynie.