Fitness i siłownia. Jak optymalnie przygotować się do treningu?

Kluby fitness cieszą się w Polsce popularnością nie tylko w styczniu, gdy w grę wchodzą noworoczne postanowienia o większej aktywności lub zrzuceniu zbędnych kilogramów. Odwiedzamy je także latem, by w klimatyzowanych pomieszczeniach jeszcze bardziej zadbać o zdrowie i kondycję organizmu. Jeśli planujesz rozpoczęcie regularnych treningów, dowiedz się, jak się do nich przygotować.

Posiłki około treningowe

Aktywność fizyczna bywa dla nas odskocznią od często siedzącej i niekorzystnie wpływającej na ciało pracy. Jednak udając się w optymistycznym nastroju do klubu fitness tuż po wypełnianiu codziennych obowiązków, nie możesz zapominać o odpowiednich posiłkach. Energię do treningu kondycyjnego dadzą ci węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, między innymi kasze, pełnoziarnisty makaron czy świeże warzywa. Jeśli preferujesz trening siłowy, nie zapomnij o proteinach, które są głównym budulcem mięśni. Białko odgrywa bardzo istotną rolę także w posiłkach potreningowych, bo dzięki niemu szybciej regenerujesz mięśnie. Główny posiłek przed treningiem warto spożyć najpóźniej na dwie godziny przed wysiłkiem. Pół godziny przed wysiłkiem możesz natomiast postawić na lekką przekąskę.

Odzież i obuwie

Odzież do ćwiczeń powinna zapewniać ci komfort i swobodę ruchu. Dobrze sprawdza się bielizna termoaktywna odprowadzająca wilgoć na zewnątrz. Zrezygnuj natomiast z bawełny, ponieważ absorbuje pot. Buty powinny być wygodne, lekkie i wykonane z materiału, który zapewnia optymalną wentylację. Zwróć uwagę na amortyzację podeszwy, aby zbyt mocno nie obciążać stawów i mięśni. W ten sposób ograniczysz ryzyko kontuzji.

Twój sposób na ból i drobne urazy

Niestety ból wynikający z przeciążenia mięśni lub drobnych urazów i stanów zapalnych to nieodłączna część treningu. Ważne, aby radzić sobie z nim szybko. W tym kontekście sprawdzą się środki przeciwbólowe, przeciwzapalne i przeciwobrzękowe o precyzyjnym działaniu, takie jak Ibuprom Sport Spray. Dzięki takiej formie zastosowania preparatu szybko zaaplikujesz go na skórę dokładnie w miejsce bólu.

Jak optymalnie nawadniać organizm?

Nie zapomnij o nawadnianiu ciała, na przykład wodą mineralną lub innym płynem bogatym w elektrolity. Twoje ciało wraz z potem pozbywa się między innymi bardzo cennego potasu, magnezu i sodu. W tym kontekście woda mineralna to znacznie lepszy wybór od źródlanej. Pij bogate w elektrolity soki owocowe i warzywa lub gotowe kombinacje elektrolitów. Co ciekawe, osoby regularnie podejmujące wzmożoną aktywność fizyczną nie powinny szczególnie stronić od słonych posiłków. Chociaż nadmiar soli niekorzystnie wpływa na stan organizmu, musisz wziąć pod uwagę, jak wiele sodu stracisz wraz z potem. Nie oznacza to jednak, że należy sięgać bez opamiętania po słone przekąski. Wystarczy pamiętać o odpowiedniej dawce soli w przygotowywanych na co dzień posiłkach.

Jak umilić sobie trening i dodatkowo się zmotywować?

Bardzo ważną kwestią w regularnym wysiłku fizycznym będzie twoja motywacja. Dobrze na bieżąco monitorować osiągane wyniki i starać się podbijać własne rekordy, choć nie za wszelką cenę i nie kosztem zdrowia lub przeciążenia organizmu. Gdy obawiasz się, że szybko stracisz motywację do ćwiczeń, namów do wspólnego treningu znajomych. Trudniej zrezygnować z wizyty w klubie fitness, jeżeli umówisz się na nią z przyjaciółmi. Do treningu możesz także wykorzystywać słuchawki z motywującą muzyką lub po prostu słuchać ulubionych przebojów, aby umilić sobie czas i zapomnieć o wymagających obciążeniach.