Trener personalny potrzebny od zaraz!

123RF.com

Dlaczego warto skorzystać z pomocy trenera personalnego? Bo z treningiem i dietą jest jak z dobrym biznesplanem – sukces osiągniesz tylko wtedy, kiedy zadziałasz według planu, tj. kiedy jasno postawisz sobie cele oraz precyzyjnie wytyczysz zadania. Z trenerem personalnym – po prostu – będzie Ci łatwiej.

Na wstępie pragniemy zaznaczyć, że dieta, trening oraz Twoja motywacja to nierozłączne elementy zarządzania swoim zdrowiem i wagą. Tak właśnie postrzegamy fitness i taki jest fitness, którego propagatorami jesteśmy.

Jak wybrać sobie trenera

W tej dziedzinie, jak w każdej innej, warto poszukać wysokiej klasy eksperta. Jak go rozpoznać? Przede wszystkim ma być bardzo zainteresowany Tobą, Twoim stylem życia i Twoim celem, umieć trafnie ocenić Twój potencjał i być chodzącą reklamą efektów swojej profesji.

Zacznij od pomiarów

Ważne, aby na samym początku wykonać pomiary. Potrzebne będą m.in. obwody poszczególnych partii ciała, pomiar tłuszczu, waga, ocena genotypu i wywiad żywieniowy.

Te wszystkie dane okażą się niezbędne, by ocenić późniejsze wyniki ćwiczeń. A ocena postępu zmian zachodzących w Twoim ciele, spowodowanych treningiem i dietą, nie jest wcale taka prosta. Sama możesz mieć mylną ocenę. Dlatego potrzebujesz drugiej osoby, która zrobi to obiektywnie.

Dieta, ćwiczenia i… motywacja!

Szukając trenera musisz wiedzieć, że na sukces Twojej pracy składają się dieta, trening i Twoja konsekwencja. Naszym zdaniem trening, oprócz niepodważalnych wartości związanych z poprawą sylwetki i metabolizmu, ułatwia i organizuje nasze życie.

Czego powinnaś szukać u swojego trenera, oprócz jego szerokiej wiedzy? Otóż dużą wartością dodaną dla Waszej współpracy będzie motywacja. Jeżeli trener motywuje Cię do pracy i chcesz przy nim dać z siebie wszystko, to znaczy że oboje trafiliście w 10.

Pierwsze efekty treningów

Korzystać z rad trenera, czyli wykonywać treningi pod jego okiem, można klika razy w tygodniu, ale równie wartościowe są konsultacje, np. co 2 tygodnie lub co miesiąc. Wówczas powinnaś od niego wymagać, aby wskazywał Ci dalszą drogę. Może to być w formie rozszerzania lub zmieniania programów treningowych, które sama możesz wykonać. No i oczywiście wówczas bardzo ważna będzie dla Ciebie jego ocena Twoich postępów.

Pierwsze efekty pracy z trenerem personalnym powinnaś zauważyć już po 2 tygodniach, jednak pamiętaj, że Twój trener nie jest cudotwórcą i bez Twojego zaangażowania nawet największe autorytety w niczym Ci nie pomogą.