fbpx

Odpręż się w 90 sekund przy biurku

Odpręż się w 90 sekund przy biurku
123rf.com

Na rozładowanie stresu dobry jest ruch. Stres może dopaść nas w każdym momencie, a ćwiczyć nie zawsze możemy. Są jednak sposoby, żeby odprężyć się chociażby w pracy przy biurku.
Wiadomo, że ćwiczenia fizyczne mogą poprawić zdrowie fizyczne. Zalecane są przez lekarzy w celu zapobiegania i zwalczania schorzeń układu krążenia, otyłości czy cukrzycy. Ruch jest także doskonałym „specyfikiem” na stres dlatego, że kiedyś, w czasach pierwotnych, działaniem nasz organizm reagował na sytuacje zagrożenia. Miał walczyć albo uciekać, a w efekcie za każdym razem ruszał się. Nasz mózg o tym pamięta, dlatego dobrze na stres reagować ruchem. Tymczasem, dzisiaj, nasze życie niby życie pędzi, ale my spędzamy je w bezruchu. Przez długie godziny siedzimy w biurach, tkwimy w korkach. A stres jest przecież naszym częstym towarzyszem.

Oto krótkie ćwiczenia, które możesz zrobić w pracy.

1. Usiądź na krześle, wyprostuj plecy, poczuj mięśnie brzucha, nieznacznie go wciągając. Podnieś ręce przed siebie, trzymając je równolegle do podłogi. Przytrzymaj je tak przez 3 sekundy. Następnie wyprostowane ręce unieś go góry i znowu wytrzymaj tak 3 sekundy. Ćwiczenie powtórz 8 do 10 razy.
2. Siedząc na krześle, wyprostuj nogi w kolanach i przez kilka sekund przytrzymaj je równolegle do podłogi. Możesz maszerować nimi w miejscu. Nawet przy biurku można rozprostować nogi w kolanach i unieść je przed sobą. Można też maszerować z nogami w miejscu albo unosić stopy na palcach i opuszczać je.
3. Wyprostuj się, siedząc na krześle. Włóż dłonie pod uda i powoli podciągaj kolana w górę w kierunku klatki piersiowej. Policz do 4 i znowu powoli wróć do pozycji wyjściowej. Zrób 5-10 powtórzeń. Gdy wyćwiczysz mięśnie brzucha, będziesz mógł ich zrobić około 20.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze