1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Dobre relacje w pracy

Dobre relacje w pracy

123rf.com
Jest kilka prostych sposobów, żeby uprzyjemnić sobie i innym współpracę. Warto to zrobić, przecież tak dużo czasu spędzamy w pracy.

Lista sugestii, które pomogą ci stać się lepszym współpracownikiem.

1. Słuchaj swoich współpracowników. Ćwicz się w uważnym słuchaniu. Bądź na bieżąco z tym, co inni ludzie w pracy myślą, czują, robią. Utrzymuj bliskie relacje.

2. Wspieraj innych
. Staraj się być pomocna i życzliwa. Wspieranie najczęściej polega na docenieniu tego, co robią inni. Bardzo liczą się też drobne miłe gesty. Widzisz, że koleżanka ma dużo pracy, zaproponuj, że zrobisz jej herbatę.

3. Uśmiechaj się
. Kwaśna, niezadowolona mina potrafi popsuć atmosferę w pracy. Uśmiechaj się, a zarazisz pogodą ducha innych.

4. Nie bierz udziału w plotkach biurowych
. One są szkodliwe i krzywdzące, nie wiadomo kiedy mogą obrócić się na twoją niekorzyść. Jeśli o kim coś wiesz albo masz jakieś zdanie na temat dowolnego współpracownika, zachowaj to dla siebie. Mów tylko to, co związane jest bezpośrednio z tobą.

5. Kontroluj swoje emocje
. Wiadomo, że każdemu zdarzają się dni, kiedy jest zdenerwowany, smutny czy marudny. Nie musisz udawać, że jest inaczej i zawsze tryskać radością. Ważne jest, aby nie dopuścić do tego, żeby twój nastrój znacząco wpływał na innych w pracy.

6. Miej pozytywne podejście do świata i innych ludzi
. Nie ma nic gorszego niż ciągły pesymizm i tendencje do narzekania. Nie jest też dobrze roztaczać katastroficzne wizje i we wszystkim podejrzewamy podstęp oraz spisek. Tacy ludzie nie są lubiani chociażby dlatego, że obniżają w otoczeniu energię.

7. Nie mów źle o swoich współpracownikach i szefie
. Stracisz w ten sposób zaufanie innych, bo świadczy to o braku lojalności. Inni zaczną się ciebie bać.

8. Zachowuj się cicho i spokojnie. Nie mów głośno, nie słuchaj muzyki, nie szuraj krzesłem. Niech twoja obecność
nie będzie uciążliwa dla otoczenia.

9. Rób swoje
. Brzmi prosto, prawda? Jeśli skupisz się na sobie i będziesz wykonywać swoją pracę najlepiej jak potrafisz, będąc przy tym życzliwą dla innych, okażesz się pożądanym współpracownikiem. Jeśli ktoś bierze pełną odpowiedzialność za siebie, zwykle jest doceniony.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze