fbpx

Dobre podejście do kryzysu w związku

Dobre podejście do kryzysu w związku
123rf


Kiedy w związku pojawiają się kłopoty, zamiast je eskalować, można zmienić swoje do nich nastawienie. W ten sposób łatwiej uporać się z kryzysem.

1. Bądź uczciwa wobec własnych intencji

Jest twoim głównym celem jest obwiniać, krytykować, kontrolować czy karać partnera za to, co się między wami dzieje, zaprzestań tego. To są twoje uczucia, które wychodzą na światło dzienne za sprawą tego, co się między wami dzieje. Ona były pierwsze, weź za nie odpowiedzialność. Jesteś pełna złości albo lęku? Nic w tym złego, każdy nosi w sobie stłumione emocje. Jeśli się nimi zajmiesz, zrobisz miejsce na miłość. Najpierw skontaktuj się z tym, co czujesz.

2. Zamknij przeszłość

Stare krzywdy to część mechanizmu obronnego, który uniemożliwia pójście naprzód we własnym rozwoju i blokuje odczuwanie szczęścia we wspólnym życiu. Skoncentruj się na teraz, na teraźniejszych uczuciach.

3. Zwróć się do partnera tylko wtedy, gdy on jest otwarty

Nie ma sensu rozwiązywać problemów, jeśli druga strona nie jest zainteresowana. Tak bywa, ale nie jest to sytuacja bez wyjścia. Postaraj się zmienić siebie. Możesz w tym celu podjąć psychoterapię indywidualną. Kiedy zajdą ważne zmiany w tobie, partner na nie odpowie.

4. Koncentruj się na sobie

Przestań analizować i definiować partnera. Takie zachowania płyną z chęci kontroli i inwazji. Zajmij się sobą, wejrzyj w swoje wnętrze. Co takiego w nim jest, że wykreowałaś sobie taki związek? Tu tkwi rozwiązanie kryzysu. Pamiętaj, odpowiadasz tylko za siebie.

.
5. Wejrzyj w swoje lęki

Zamiast oczekiwać, że partner ukoi twoje lęki, na przykład zapewni ci bezpieczny byt, życie bez samotności i szczęśliwą rodzinę, zastanów się po co się tego wszystkiego boisz. Masz z tego jakąś pozorną korzyść – nie rozwijasz swoich zainteresowań, kariery, nie musisz zostać ze sobą sam na sam. Kryzys pojawił się po to, żebyś to wreszcie przeżyła.

6. Zaakceptuj brak kontroli nad partnerem

Porzuć wszelkie oczekiwania, że on będzie taki a taki, że będzie cię wspierał, inspirował, rozśmieszał, nosił na rękach. Zrób taką próbę na jakiś czas. Jeśli czegoś pragniesz z wewnętrznego braku, nie dostaniesz tego. Przestań być żebraczką, znajdź spełnienie w sobie.

7. Bądź życzliwa

Przede wszystkim dla siebie. Okaż sobie współczucie i troskę, bo przeżywasz trudny czas. Dotyczy on też twojego partnera. Nie oznacza to unikania problemu, tylko podejście do niego z uczuciem.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze