fbpx

Oczyszczanie organizmu

Oczyszczanie organizmu
123rf.com

Kasia Bem jest nauczycielką jogi i medytacji z kilkunastoletnim doświadczeniem. W swojej książce „Happy Detoks” opisuje własną metamorfozę i zachęca czytelniczki do 10 – dniowego programu oczyszczającego, który łączy nowoczesne podstawy żywienia ze wschodnią tradycją.

Podstawowy program oczyszczający Happy Detoks rozpoczyna się od 3-dniowej fazy eliminacyjnej. Potem następuje 4-dniowy etap zasadniczy (w tym 1 dzień monodiety), a w końcu 3-dniowa faza wyjścia. Podczas 4-dniowej fazy jemy pokarmy maksymalnie alkalizujące krew, tkanki, komórki i organy oraz dostarczające wszelkich składników odżywczych niezbędnych do oczyszczania. Są to przede wszystkim zielone warzywa liściaste (jarmuż, szpinak, zioła), owoce cytrusowe, jabłka, kasza jaglana, migdały, spirulina. Monodieta polega na tym, że przez cały dzień pijemy wywar warzywny przygotowany z ekologicznych warzyw korzeniowych.

Autorka zaleca, by wspierać i łagodzić proces oczyszczania organizmu, praktykując codziennie jogę, oddech i medytację przez co najmniej 30 minut. Proponuje łatwe techniki, w tym zestaw oddechów poprawiających trawienie i krótkie sekwencje pozycji jogi oraz podaje proste wskazówki wprowadzające do medytacji.

Sprawdź kosmetyki do oczyszczania twarzy płyny

Jak działa dieta oparta na PH?

Nasz organizm najlepiej funkcjonuje w warunkach równowagi kwasowo-zasadowej, czyli wtedy, gdy pH krwi wynosi 7,35 – 7,45. Zachowanie odpowiedniego pH ułatwia odpowiednia dieta, w której produkty zasadowe powinny na co dzień stanowić 75 % naszej diety. 
Niestety dobrze zbilansowane pH to rzadkość (najczęściej jest zakwaszone), co może prowadzić do obniżenia nastroju, braku energii, spadku odporności czy stanów chorobowych. Prawidłowe odżywianie i zdrowy styl życia to podstawa dobrego funkcjonowania organizmu. W książce „Happy Detoks” znalazły się zasady diety pH i propozycje produktów, które alkalizują organizm a także porady, skonsultowane z dietetykiem. Kasia Bem przygotowała blisko 50 prostych przepisów, m.in. na zielone koktajle, posiłki bezmięsne czy dania bezglutenowe. Autorka przekonuje, że holistyczne podejście do żywienia to najlepsza droga do dobrego samopoczucia.

ZAMÓW

E-WYDANIE

ZAMÓW

E-WYDANIE
?>