
Wokół siebie masz współpracowników. Z niektórymi współpracuje ci się dobrze, z innym nie. Od czego to zależy?
W pracy łączą nas przede wszystkim relacje zawodowe. Jaki powinien być idealny współpracownik?
- uczciwy i formułujący swoje opinie wprost – to ważne, żebyś wiedział, że z jednej z strony możesz polegać na zdaniu koleżanki z pracy, z drugiej – na tym, że jej postępowanie jest zgodne z tym, co mówi.
- sprawiedliwy – dzieli się zarówno pracą przy projekcie, jak i owocami wspólnej pracy. Wyznaje zasadę: uczciwa nagroda za uczciwą pracę, przy czym nie powiększa swojej roli w projekcie.
- godny zaufania – dotrzymuje obiecanych terminów, nie zrzuca pracy na innych współpracowników, zawsze jej praca jest dokładna, sumienna i rzetelna.
- ma świetne umiejętności komunikacyjne – potrafi jasno komunikować, czego potrzebuje od innych, umie rozmawiać z innymi współpracownikami o swoich i innych mocnych i słabszych stronach.
- ma pozytywny stosunek do innych – nie wykorzystuje wad czy braku umiejętności lub wiedzy innych osób, pomaga członkom zespołu przy projekcie, gdy może, umie też wytłumaczyć przed przełożonym współpracownika.