L’Occitane en Provence – więcej niż marka

Kampania MÓJ ŚWIAT - MOJE L’OCCITANE #WIECEJNIZMARKA. Zdjęcia z udziałem 7 dziewczyn pracujących w L’Occitane Polska można zobaczyć we wszystkich salonach marki. (Fot. materiały partnera)

L’Occitane en Provence to nie tylko najbardziej znana marka prowansalskich kosmetyków, ale również wspaniałe wartości i niezwykli ludzie, którzy ją tworzą. W tym roku firma rozpoczyna lato wyjątkową kampanią pod hasłem MÓJ ŚWIAT – MOJE L’OCCITANE #WIECEJNIZMARKA angażując do roli ambasadorek 7 wyjątkowych dziewczyn pracujących na co dzień w zespole L’Occitane Polska.

L’Occitane jest kobietą

L’Occitane w języku oksytańskim, używanym jeszcze niekiedy w Prowansji, oznacza kobietę z tego regionu – Oksytankę. L’Occitane jest więc… kobietą. Dla marki najsłynniejszych prowansalskich kosmetyków kobiety i natura od zawsze były nierozerwalnie związane, stanowiły źródło inspiracji i znajdowały się w centrum uwagi. Nic więc dziwnego, że nadrzędną wartością L’Occitane jest afirmacja naturalnego piękna i przyjemności oraz dostarczanie skórze tylko tych składników, które nie zagrażają zdrowiu i środowisku.

Letnia kampania L‘Occitane przypomina o naturalnych aspektach pielęgnacji urody oraz o poczuciu piękna, którego źródłem jest postawa wobec świata, środowiska i innych ludzi. To również doskonały pretekst do tego, aby zastanowić się nad zobowiązaniami jakie każdy z nas ma wobec innych i wobec świata.

Kobiety L‘Occitane

Gosia, Marta, Magda, Agnieszka, Ola, Angelika i Sara wiedzą, że piękno nie wynika jedynie z dbania o urodę, ale płynie z wnętrza, jest rozwijaniem empatii, dbaniem o innych i o naszą Planetę. Każda z dziewczyn pojawiających się w sesji zdjęciowej kampanii MÓJ ŚWIAT – MOJE L’OCCITANE ma swój ulubiony kosmetyk L‘Occitane, za którym kryją się wspaniałe konsystencje, nowoczesne formuły, skuteczne działanie i moc naturalnych składników pochodzących z Prowansji i basenu Morza Śródziemnego. Kosmetyki ukrywają w sobie także filozofię marki i jej zobowiązania. Nasze ambasadorki szczerze mówią o kosmetycznych bestsellerach L‘Occitane, o tym dlaczego ich używają i jak codziennymi, zwyczajnymi gestami wspierają ochronę środowiska, działalność ekologiczną oraz charytatywną. Nawiązują przy tym do działalności marki – wspomagania emencypacji ekonomicznej kobiet z Burkina Faso, ochrony naturalnej bioróżnorodności, redukcji odpadów poprzez wprowadzenie opakowań z recyklingu i ekouzupełnień oraz tworzenia wegetariańskich formuł kosmetycznych.

Wsparcie i siła

L’Occitane to marka, której nigdy nie były obojętne problemy ludzi i świata. Od 43 lat istnienia dzięki akcjom charytatywnym, ekologicznym i działalności założonej w latach 80-tych Fundacji L’Occitane, marka wspiera ważne inicjatywy promujące etyczny handel, chroniące bioróżnorodność i zasoby naturalne (np. populację migdałowców w Prowansji i ekologiczne uprawy nieśmiertelnika na Korsyce), pomagające potrzebującym (niedowidzącym i niewidzącym dzieciom z najbiedniejszych rejonów świata) oraz wspierające kobiety. Słynny program stworzony przez Fundację L’Occitane dla kobiet z Burkina Faso sprawił, że dziś możemy mówić o wkładzie firmy w emancypację ekonomiczną 10 tysięcy kobiet produkujących na potrzeby L‘Occitane najwyższej jakości masło shea. W 2010 roku masło shea uzyskało oficjalną certyfikację ESR, a marka L’Occitane gwarantuje kobietom z Burkina Faso bezpośredni zakup całej produkcji masła za uczciwą cenę.

Warto też wspomnieć o współpracy L’Occitane z Unicef polegającej na finansowaniu i dostarczaniu suplementów z witaminą A zagrożonym ślepotą dzieciom z najbiedniejszych regionów świata. Od 2002 roku L’Occitane otoczyło opieką okulistyczną ponad 8 mln ludzi na całym świecie. Jako jedna z pierwszych firm kosmetycznych zaczęła drukować na opakowaniach informacje o produkcie alfabetem Breille’a.

 

L‘Occitane stosuje w formułach swoich kosmetyków ponad 200 składników naturalnych pochodzących z Prowansji i basenu Morza Śródziemnego. (fot. materiały partnera)

Piękno z natury

To, co wyróżnia L’Occitane na tle innych marek kosmetycznych to przede wszystkim stosowanie naturalnych składników wysokiej jakości (ponad 200 składników roślinnych), wykorzystywanie i wierność zasadom fitoterapii i aromaterapii, tworzenie produktów, które bazują na tradycyjnych recepturach i promują region pochodzenia, kultywowanie zapomnianych i tradycyjnych metody uprawy roślin wykorzystywanych do produkcji kosmetyków np. masła shea, olejków i ekstraktów roślinnych, hydrolatów i destylatów. W 2011 roku L’Occitane wycofało parabeny z 98 procent produktów, a od 2005 roku nie stosuje ftalanów i olejów mineralnych oraz znacząco ogranicza wykorzystywanie silikonów. W opakowaniach kosmetyków stosuje się materiały przyjazne środowisku – papier oraz pudełka z materiału FSC, materiały utylizowane, pochodzące z recyclingu lub nadające się do powtórnego przetworzenia.

Dzięki kosmetykom L‘Occitane, każdego dnia miliony kobiet na świecie stają się piękniejsze i silniejsze w swojej kobiecości, a świat wokół nich i dzięki nim staje się lepszy. Bo L’Occitane to więcej niż marka produkująca kosmetyki. To także styl życia. Filozofia. Wartości.

Letnią kampanię L’Occitane en Provence MÓJ ŚWIAT – MOJE L’OCCITANE można śledzić w mediach społecznościowych używając hasztagu #WIECEJNIZMARKA. Zdjęcia z udziałem 7 dziewczyn pracujących w L’Occitane Polska można zobaczyć we wszystkich salonach marki.

Odwiedź nas na:
loccitane.pl
@loccitane_pl
L‘OCCITANE en Provence na Facebook‘u