1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda

Atlas Ciał – polska marka kostiumów promuje różnorodność kobiecych sylwetek

Projekt ma swój drugi wymiar, który jest bardzo ważny dla wielu dziewczyn – niezależnie od kostiumów po prostu pokazuje, jak różne są kobiece sylwetki. Tu na zdjęciu Magda i Ula. (Fot. Bodymaps)
Projekt ma swój drugi wymiar, który jest bardzo ważny dla wielu dziewczyn – niezależnie od kostiumów po prostu pokazuje, jak różne są kobiece sylwetki. Tu na zdjęciu Magda i Ula. (Fot. Bodymaps)
Zobacz galerię 10 Zdjęć
Każde ciało jest stworzone do kostiumu kąpielowego! Udowadniają to twórczynie marki Bodymaps, które zaprosiły kobiety o różnych figurach do akcji Atlas Ciał. Ta ciałopozytywna inicjatywa promuje akceptację, łagodność i brak oceny względem własnej sylwetki.

Ada i Ewa, czyli team Bodymaps, wymyśliły akcję Atlas Ciał trzy lata temu, by pokazać swoim klientkom, że ich kostiumy (inspirowane latami 50., 60., i 70., uszyte w Polsce z ekotkaniny, która powstaje z recyklingowanych sieci rybackich) świetnie leżą na każdej sylwetce. Przy okazji stresujące doświadczenie, jakim dla niejednej z nas jest wybór kostiumu kąpielowego, zmieniły w rytuał pełen wsparcia, akceptacji i braku oceny. Atlas Ciał spotkał się z tak dobrym odzewem, że oto nadszedł czas na jego drugą edycję – 2022.

Terapeutyczne przymiarki

– Na początku chciałyśmy po prostu zrobić wizualny przewodnik po naszych fasonach. Wiemy, że bardzo trudno jest wyobrazić sobie, jak może leżeć dany kostium, jeśli widzi się go na sylwetce kompletnie innej od swojej, więc Atlas Ciał miał być ułatwieniem dla dziewczyn kupujących online. Okazało się, że ten projekt ma też swój drugi wymiar, który jest bardzo ważny dla wielu dziewczyn – niezależnie od kostiumów po prostu pokazuje, jak różne są kobiece sylwetki. To jest w jakiś sposób terapeutyczne, bo jesteśmy przyzwyczajone, że w mediach pokazywany jest jeden, może dwa typy sylwetek, w związku z tym często nasze własne odstają od „normy”. A normy nie ma – im więcej patrzy się na różne ciała, tym łagodniej i mniej oceniająco się do nich podchodzi – także do swojego. Uwielbiamy Atlas Ciał i uwielbiamy nasze bohaterki – ze spotkań z nimi wynosimy niesamowitą energię, którą potem staramy się przekazać na zdjęciach i myślę, że totalnie ją widać” – mówi Ewa Stepnowska, projektantka marki Bodymaps.

Dziewczyny o różnych typach sylwetek zapozowały na białym tle, totalnie naturalne i bez makijażu. Prawdziwe, a przez to piękne. Ich zdjęcia będzie można zobaczyć na stronie marki oraz na Instagramie. W naszej galerii prezentujemy kilka z nich, w tym cztery – premierowo.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze