W zeszłym tygodniu mięliśmy okazję poznać Clare Waight Keller i jako jedni z pierwszych przyjrzeć się z bliska jej debiutanckiej kolekcji stworzonej dla japońskiej marki.
Nazwisko Clare Waight Keller szerszej publice może kojarzyć się przede wszystkim z suknią ślubną, jaką brytyjska projektantka zaprojektowała dla Meghan Markle w 2018 roku. Za to w branży mody Clare Waight Keller jest dobrze znana od dawna. Projektantka była bowiem dyrektor kreatywną jednych z najważniejszych francuskich domów mody, takich jak Givenchy i Chloé.
Teraz Keller przyjęła zaproszenie do współpracy japońskiej marki Uniqlo. Podczas prezentacji kolekcji Uniqlo: C, która miała miejsce w Paryżu, projektantka osobiście opowiedziała nam o kulisach jej powstawania. Przyznała, że – ku jej zaskoczeniu – praca nad kolekcją dla lifestylowej marki takiej jak Uniqlo wymaga o wiele więcej przygotowań i przymiarek niż praca nad linią dla wielkiego domu mody.
(Fot. materiały prasowe Uniqlo)
Zastanawiając się nad tym, co na pewno powinno znaleźć się wśród projektów, Keller w pierwszej kolejności pomyślała o elementach garderoby, których brakuje w jej prywatnej szafie. Projektantka w modzie ceni przede wszystkim wygodę i funkcjonalność, dlatego w kolekcji znalazły się ponadczasowe fasony spodni, spódnic i marynarek. Naszym zdaniem na szczególną uwagę zasługują klasyczny czarny i beżowy trencz oraz uniwersalne modele płaszczy i krótkich pudełkowych kurtek.
(Fot. materiały prasowe Uniqlo)
(Fot. materiały prasowe Uniqlo)
Wszystkie elementy kolekcji zostały zaprojektowane tak, by można było je ze sobą swobodnie łączyć, a dzięki ponadczasowym formom, stonowanej kolorystyce i wysokiej jakości materiałów możemy mieć pewność, że zagoszczą w naszych garderobach na lata. Kolekcja trafi do sprzedaży 15 września 2023 roku.
(Fot. materiały prasowe Uniqlo)