Od kilku tygodni wielbiciele muzyki rockowej żyją jednym tematem – wielkim powrotem na scenę brytyjskiej grupy Oasis. Tymczasem oczy świata mody skierowane są na syna jednego z muzyków. Lennon Gallagher pojawił się w jesienno-zimowej kampanii włoskiej marki Napapijri. Na zdjęciach towarzyszy mu matka, aktorka i piosenkarka Patsy Kensit.
Imię dostał po Johnie Lennonie, legendarnym Beatlesie. Po matce odziedziczył charakterystyczne spojrzenie. Po ojcu – krzaczaste brwi i wiecznie rozczochrane włosy. Lennon Gallagher jeszcze do niedawna znany był przede wszystkim ze swojej pasji do muzyki – na co dzień jest członkiem grupy Automotion. Od kilku lat regularnie pojawiał się na listach dzieci brytyjskich gwiazd, które są cool. Było kwestią czasu, kiedy świat mody się o niego upomni.
Miał 16 lat, kiedy na ulicy zaczepił go scout z agencji modeli. Po powrocie do domu opowiedział o tym mamie, a ona dała mu kilka kontaktów do znajomych w branży modelingowej. Wkrótce Lennon podpisał kontrakt z agencją Models 1. Według jego profilu, zamieszczonego na stronie Models 1, jego kariera nabrała rozpędu rok temu. Lennon pojawił się wtedy w kampanii kultowej brytyjskiej marki Burberry. Można go też było zobaczyć na wybiegach takich francuskich domów mody, jak Lanvin, Kenzo i Saint Laurent. Jego zdjęcia pojawiły się na okładkach prestiżowych magazynów, m.in. brytyjskiego „GQ” i „L’Officiel Hommes”.
Teraz, w kampanii Napapijri, pojawił się na zdjęciach razem ze swoją słynną mamą. Kampania powstała w ich rodzinnym mieście – Londynie. Po drugiej stronie obiektywu stanął Davit Giorgadze – mieszkający w Berlinie fotograf gruzińskiego pochodzenia, który ma w dorobku współpracę z takimi domami mody, jak choćby Bottega Veneta, Gucci, Loewe i Prada.
Kampania Napapijri FW24 była pierwszym projektem, przy którym Lennon Gallagher i Patsy Kensit spotkali się na planie. I mimo że jest to ich medialny debiut, już na pierwszy rzut oka widać, że łączą ich silna więź, miłość do mody i głęboki szacunek do siebie nawzajem.
– Pozowanie do zdjęć razem było urocze. Lennon nie mógł przestać się śmiać – nasza relacja i bliskość były naprawdę widoczne w czasie sesji. To był wspaniały dzień – powiedziała Patsy Kensit. – Żartowaliśmy, że musimy zachować kamienną twarz, ale kiedy w końcu zaczęliśmy robić wspólne zdjęcia, było fajnie – dodał Lennon.
(Fot. materiały prasowe Napapijri)
Ich radość i bliskość idealnie wpisały się w motto kampanii, której twórcy chcieli pokazać harmonię międzypokoleniową, więzi rodzinne, a jednocześnie kontrasty.
W sezonie jesień–zima 2024 Napapijri nawiązuje do hasła „dziedzictwo przyszłości”, a kampania marki oddaje hołd jej kultowym modelom ubrań zaprezentowanym w tym sezonie w nowej odsłonie. Te doskonale znane wielbicielom marki ubrania zostały zreinterpretowane w nowoczesnej formie. Kolekcja, będąca refleksją nad dziedzictwem firmy, zestawia przeszłość z przyszłością, a tradycję z innowacją.
Na zdjęciach i filmie wideo można zobaczyć serię stylizacji stworzonych na bazie oryginalnych, wydobytych z bogatego archiwum marki modeli Napapijri, które zostały na nowo reinterpretowane. Doskonale widać to na przykładzie pierwszej kurtki Napapijri, Skidoo: z jednej strony ewoluuje ona w Hyper-Puffer, oversize’ową pikowaną klasykę z wyrazistą trójwymiarową sylwetką i technicznymi detalami; z drugiej zaś staje się nowoczesną repliką samej siebie jako Skidoo Archive, wykonaną z tradycyjnej tkaniny Cordura i wykończoną grubą, kręconą wełną dla wyrafinowanego efektu.
(Fot. materiały prasowe Napapijri)
W miarę odkrywania archiwum bestsellerowe hity Napapijri, jak polary Equipe i Yupik, również zostały przeprojektowane na nowo z wykorzystaniem wysokiej jakości kręconej wełny certyfikowanej RWS, którą zastąpiono pierwotnie używane materiały syntetyczne. Innowacyjne kroje, żywe kolory i intrygujące grafiki w kolekcji wpisują się w aktualne trendy, jednocześnie oddając hołd dziedzictwu marki.
- Praca dla Napapijri była jak powrót do lat 90., z nutką couture – podsumowała Patsy Kensit.
(Fot. materiały prasowe Napapijri)
A prezeska marki Silvia Onofri dodała: – Patrząc wstecz na nasze archiwum, możemy w pełni docenić przebytą drogę i zrozumieć wyjątkowe elementy, które definiują naszą tożsamość. Są one tu po to, by popchnąć nas ku bardziej wyrafinowanej przyszłości poprzez starannie wykonane elementy, które potrafią wykraczać poza standardowe kategorie i proponować świeże spojrzenie na modę lifestyle’ową.
Elementy kolekcji zaprezentowane w kampanii „Dziedzictwo przyszłości” będą dostępne na napapijri.com oraz stacjonarnie w trzech ekskluzywnych butikach pop-up w Harrods i Flannels w Londynie oraz w paryskim Galeries Lafayette do 14 października.