Jubileuszowe pokazy często bywają trudne. Łatwo wtedy o nadmiar i zbyt dosłowne podsumowania kariery. Łukasz Jemioł poszedł w inną stronę. Pokaz z okazji 20-lecia marki nie był próbą podsumowania wszystkiego, co było wcześniej. Był raczej zapisem tego, w jakim miejscu marka znajduje się dziś.
Miejscem pokazu została Biblioteka Narodowa w Warszawie. Surowa, monumentalna przestrzeń, bez dodatkowej scenografii. Regały z książkami zastąpiły dekoracje. Siedząc w pierwszym rzędzie, można było odnieść wrażenie, że wybieg jest naturalnym przedłużeniem czytelni.
W pierwszym rzędzie zasiedli goście od lat związani z marką i jej estetyką. Na pokazie pojawili się między innymi Małgorzata Socha, Agnieszka Dygant, Paulina Krupińska, Anna Lewandowska, Dorota Szelągowska i Hanna Lis.
fot. Piotr Podlewski/AKPA
Kolekcja - 20th ANNIVERSARY
Na surowych, metalowych schodach i między półkami z książkami pojawiały się kolejne sylwetki otwierające pokaz. Już pierwsze looki ustawiły ton kolekcji. Brązy, czekolada, karmel. Miękka, ciężka skóra. Długie płaszcze przewiązane paskiem, oversize’owe marynarki, proste sylwetki, prześwitujące koronkowe sukienki. Jemioł postawił na formę i tkaniny. Kolor pozostaje tłem, nie wychodzi na pierwszy plan.
Fot. Zwierciadlo.plfot. Piotr Podlewski/AKPA
Całość pokazała, że nie jest to kolekcja projektowana pod sezonowy trend. To ubrania, które mają sens poza wybiegiem i poza jednym sezonem. Takie, które można nosić przez kilka sezonów i swobodnie zestawiać z innymi elementami garderoby.
W tej kolekcji widać więcej lekkości niż we wcześniejszych projektach marki JEMIOL. Zauważalne jest to w krojach, tkaninach i proporcjach. Nadal obecna jest struktura i porządek, ale w bardziej swobodnej formie. Garnitury są luźniejsze. Skóra nie dominuje, tylko współpracuje z sylwetką.
Na wybiegu pojawiły się koronki, transparentne tkaniny, pióra i cekiny. Wszystko w kontrolowanej skali. Bez przerysowania. Nawet najbardziej sensualne stylizacje nie miały w sobie teatralności. To nadal moda do noszenia.
fot. Piotr Podlewski/AKPA
Siła tej kolekcji tkwi w detalu, dobrze dobranych tkaninach i ręcznych wykończeniach. Hafty, zdobienia i faktury nie są widoczne na pierwszy rzut oka, ujawniają się dopiero przy uważnym oglądaniu kolekcji.
Jemioł od lat buduje markę opartą na jakości i jest to wyraźnie widoczne także w tym pokazie. To ubrania projektowane z myślą o codziennym użytkowaniu, ale dopracowane wizualnie.
fot. Piotr Podlewski/AKPA
Kobieta w tej kolekcji jest spokojna i pewna siebie. Dobrze czuje się w oversize’owej marynarce, ale równie naturalnie w koronkowej sukience. To garderoba, która sprawdza się w codziennym rytmie dnia: rano w pracy, po południu na spotkaniu, wieczorem przy kolacji.
Nie chodzi tu o modowe stylizacje, lecz o szafę, która pracuje razem z właścicielką. Długi płaszcz z pokazu może stać się zimowym uniformem. Garnitur w czekoladowym odcieniu bazą na spotkania w biurze i wyjazdy służbowe. Jedwabna bluzka zestawiona z jeansami bez trudu odnajduje się w mniej formalnych sytuacjach. Jubileuszowa kolekcja marki JEMIOL pokazuje, że luksus może być jednocześnie wygodny i użyteczny.
JEMIOL EAU DE PARFUM AMBER & OAK SMOKE
Z okazji 20-lecia marki zaprezentowano także zapach Amber & Oak Smoke. To kompozycja oparta na nutach drzewnych i ambrowych. Ma spokojny, stonowany charakter i nie jest zapachem intensywnym. Wpisuje się w estetykę marki i funkcjonuje jako element codziennego stylu.
Nad finalnym wyglądem sylwetek pracowało kilka zespołów. Stylizacje przygotowała Agnieszka Ścibior, sięgając po biżuterię marki Apart oraz obuwie Kazar z najnowszej kolekcji. Fryzury nawiązywały do elegancji lat 90., pokazanej w nowoczesnej formie. Za realizację koncepcji odpowiadał zespół L’Oréal Professionnel pod kierownictwem Master Artysty Jacka Rybackiego. Makijaże przygotowano we współpracy z marką AA Wings of Color.
Pokaz zrealizowano przy wsparciu partnerów współpracujących z marką od lat. Szczególną rolę odegrał PKO Bank Polski, który jako partner strategiczny wspiera projekty z obszaru kultury i designu, umożliwiając realizację wydarzeń o tej skali i charakterze. Wśród partnerów jubileuszu znaleźli się także Sanprobi, producent linii Sanprobi Premium, oraz Cisowianka Perlage, obecna przy ważnych momentach w historii marki.
Ten pokaz nie był próbą zamknięcia dwudziestu lat kariery w jednym wieczorze. Był raczej potwierdzeniem konsekwencji i spójności, które od lat budują pozycję marki JEMIOL na rynku. Bez potrzeby ciągłego zaskakiwania.
W czasie, gdy moda często reaguje nerwowo i szybko, Łukasz Jemioł proponuje inne tempo. Styl bardziej trwały. Ubrania, które nie tracą aktualności po jednym sezonie.
fot. Piotr Podlewski/AKPA
Partnerzy pokazu: PKO Bank Polski, Sanprobi, Cisowianka Perlage, Omoda & Jeacoo, Agnella, Linexim, Chocolissimo, Trevitto, DR Ambroziak Stylizacje: L’Oréal Professionnel, AA Wings of Color, Kazar, Apart
Fot. Filip Okopny
Fot. Filip Okopny
Fot. Filip Okopny
Fot. Filip Okopny
Fot. Filip Okopny
Fot. Filip Okopny
Fot. Filip Okopny
Fot. Filip Okopny
Fot. Filip Okopny
Fot. Filip Okopny