fbpx

Depresyjny nastrój w pracy

Jak nie zmęczyć sie w pracy
123rf.com

Jak być produktywnym w pracy, kiedy dopada nas depresyjny nastrój a z nim spadek sił witalnych oraz motywacji?
1. Przestań robić to, co właśnie robisz. Tkwienie na siłę przy zajęciu, kiedy nie psychicznie i fizycznie czujemy się fatalnie, zupełnie pozbawia wydajności a także naraża na popełnienie błędu. Odważ się na to, żeby przerwać pracę i zająć się swoim przygnębieniem. Możesz wyjść na świeże powietrze, iść wypłakać się do łazienki, poćwiczyć jogę przy biurku. Słowem zrobić coś, co zmieni choć trochę depresyjny nastrój na lepszy.

2. Zacznij coś od środka. Jeśli nie możesz się zmobilizować do tego, żeby zacząć robić coś nowego czy trudnego, zacznij robić to od środka. Początek może być dla ciebie zbyt stresujący przy depresyjnym nastroju. Chodzi o to, żebyś zrobiła cokolwiek, potem już pójdzie łatwiej.

3. Rób sobie przerwy. Przerwy są sojusznikami w walce z depresyjnym nastrojem. Tylko nam się wydaje, że jesteśmy produktywni, kiedy pracujemy non-stop jak roboty. Nic bardziej mylnego – wtedy spada tempo pracy i pojawia się niebezpieczeństwo pomyłek, których nie jesteśmy w stanie wyłapać.

4. Oprzyj się na wietrze. Czyli bądź elastyczna. Jeśli masz możliwość, odpuść sobie jak najwięcej. Depresyjny nastrój to ważny sygnał, że masz się zająć swoimi uczuciami a nie aktywnością. Rób tylko to, co musisz i płyń z nurtem tego, co podpowiadają ci twoje ciało oraz dusza. Jeśli się temu poddasz, depresyjny nastrój szybciej minie.

5. Stosuj techniki uspokajające. Zestaw słuchawek i muzyka relaksująca może pomóc przetrwać depresyjny nastrój w pracy. Dobrym i skutecznym pomysłem są zawsze ćwiczenia oddechowe (wdychaj i wydychaj powietrze licząc do czterech).

ZAMÓW

E-WYDANIE

6. Poszukaj pomocy życzliwej osoby. Nastrój depresyjny wzmagany jest poczuciem izolacji. Dlatego, jeśli masz w pracy życzliwą koleżankę, powiedz jej, że źle się czujesz i poproś o pomoc.

7. Zadbaj o swoje najbliższe otoczenie w pracy. Biurko, przy którym pracujesz, powinno mieć jak najbardziej prywatny charakter. Trzymaj na nim przedmioty, które dobrze ci się kojarzą i dają ci siłę. Zdjęcia, kwiaty, drobiazgi. To pozytywnie wpływa na nastrój, zwłaszcza kiedy ten niebezpiecznie się obniża.

ZAMÓW

E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>