1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Kuchnia

Co zamawiamy w sieci w różnych porach dnia

Według najnowszego badania, zrobionego przez serwis do zamawiania jedzenia przez internet, zamawiając jedzenie online, wybieramy zupełnie inne potrawy niż w przypadku, gdy przyrządzamy je samodzielnie w domach. Śniadanie w sieci, to głównie potrawy azjatyckie – 24 proc., natomiast internetowy lunch to pizza, burgery i kuchnia polska. Królową nocy jest zaś pizza, zamawia ją aż 94 proc. kupujących.|Według najnowszego badania, zrobionego przez serwis do zamawiania jedzenia przez internet, zamawiając jedzenie online, wybieramy zupełnie inne potrawy niż w przypadku, gdy przyrządzamy je samodzielnie w domach. Śniadanie w sieci, to głównie potrawy azjatyckie – 24 proc., natomiast internetowy lunch to pizza, burgery i kuchnia polska. Królową nocy jest zaś pizza, zamawia ją aż 94 proc. kupujących.

Według najnowszego badania, zrobionego przez serwis do zamawiania jedzenia przez internet, zamawiając jedzenie online, wybieramy zupełnie inne potrawy niż w przypadku, gdy przyrządzamy je samodzielnie w domach. Śniadanie w sieci, to głównie potrawy azjatyckie – 24 proc., natomiast internetowy lunch to pizza, burgery i kuchnia polska. Królową nocy jest zaś pizza, zamawia ją aż 94 proc. kupujących. Tradycyjne polskie śniadanie, to najczęściej pieczywo z wędliną i serem, jajecznica lub parówki, ewentualnie zupy mleczne. Ten najważniejszy posiłek zapewnia energię na cały dzień, powinien więc być wartościowy i pożywny. Jednak kiedy zamawiamy śniadanie w sieci, nasze wybory są zupełnie inne. Hitem wśród potraw zamawianych do południa są dania kuchni azjatyckiej, które wybiera co czwarty badany. Lunch na szybko czy orientalnie Tradycyjny obiad w polskim domu składa się z zupy i drugiego dania. Najpopularniejsze zupy to oczywiście rosół, pomidorowa, żurek, ogórkowa czy krupnik. Na drugie danie przygotowujemy najczęściej kotlety schabowe, mielone, kurczaka pod różnymi postaciami lub mięsa w sosach. Do tego oczywiście ziemniaki, kasza lub ryż oraz warzywa gotowane lub surówki wg preferencji. Jednak, gdy lunch zamawiamy przez internet, nasze wybory zmieniają się diametralnie. Najpopularniejsze są potrawy kuchni chińskiej, wietnamskiej, japońskiej czy tajskiej. Sushi, kurczak w sosie słodko-kwaśnym, sajgonki coraz częściej zastępują na polskich stołach potrawy narodowe. Wybiera je 25 proc. badanych. Pizza, która nie jest już numerem jeden, wciąż broni swojej pozycji. Z 24 proc. zamówień w porze lunchu jest kolejną najpopularniejszą potrawą. Polacy upodobali sobie również burgery – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający w serwisie Foodpanda.pl A wieczorem… Pora kolacji dla Polaka, to połączenie późnego obiadu z kolacją lub kolacja w postaci kanapek. Wieczorem i w nocy, w zamówieniach online króluje jednak pizza, która jest  praktycznie bezkonkurencyjna - 94 proc. Duża popularność pizzy wynika m.in. z tego, że pizzerie działają z reguły dłużej niż inne punkty gastronomiczne. Niektóre z nich przyjmują zamówienia nawet przez całą dobę.                       Internetowe menu Polaka inne niż Europejczyka Polak w porównaniu do przeciętnego mieszkańca Europy Środkowej i Wschodniej wybiera bardziej zróżnicowane potrawy. Tymczasem mieszkańcy Starego Kontynentu, rano zamawiają w 33 proc. przypadków pizzę. Potrawa ta zyskuje na popularności w ciągu dnia i wieczorem jest już obecna w 45 proc. zamówień.                Czego nie jemy w ogóle? Polacy bardzo rzadko zamawiają przez internet dania typu fast food. W tej kategorii można co prawda wskazać burgery, które stały się ostatnio bardzo popularne i utworzono z nich oddzielną kategorię w badaniu. Jednaki inne potrawy z tej kategorii zamawiane są bardzo sporadycznie. Na przestrzeni ostatnich lat gusta kulinarne Polaków uległy znacznej zmianie. Coraz chętniej odkrywamy nowe smaki i eksperymentujemy z egzotycznymi potrawami. Duża popularność potraw azjatyckich w porze śniadania, wynika jednak najprawdopodobniej z braku typowo śniadaniowej oferty w polskich restauracjach.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze