7 sposobów na wewnętrzne szczęście

7 sposobów na wewnętrzne szczeście
123rf

Czy kiedykolwiek czułaś, że szczęście nie zależy od czynników zewnętrznych? Jeśli tak, to miałaś rację. Bycie szczęśliwym to po prostu wybór. Szczęśliwcy wiedzą, że to poczucie zależy tylko od nich i dlatego wiedzą, co robić.
Oto siedem prostych wskazówek, które możesz zastosować, by zwiększyć poczucie wewnętrznego szczęścia.

1. Pamiętasz, kiedy ostatni raz czułaś się spokojna? Przypomnij sobie tamte doznania. W jakim byłaś otoczeniu, jakie słyszałaś dźwięki, jakie cię otaczały zapachy. Wreszcie, jakie uczucia ci wtedy towarzyszyły. Postaraj się je w sobie wzbudzić.

2. Powiedz komuś coś miłego lub wykonaj uprzejmy gest. Możesz zapłacić za kawę przyjaciółki, powiedzieć komplement koledze z pracy, docenić szefową, uśmiechnąć się do sprzedawczyni w piekarni, wysłać miłego sms-a do narzeczonego. Samo wyrażanie życzliwości podnosi wibracje, kiedy emanujesz dobrą energią, ona trzykrotnie do ciebie wraca. Zrób tez dla siebie coś miłego, obdaruj się dobrym słowem, zrób sobie jakiś prezencik.

3. Trzymaj język za zębami. Zwłaszcza wtedy, gdy masz zły nastrój, gdy ktoś lub coś cię frustruje. Daj sobie przestrzeń, aby się uspokoić, zanim zrobisz lub powiesz coś, czego będziesz później żałować. Tak od razu nie przyniesie ci to poczucia szczęścia, ale już za kilka chwil będziesz czuła się dobrze, że nie dałaś się nieświadomie powodować negatywnej emocji. Poczułaś ją, ale nie oddałaś jej nad sobą władzy.

4. Zbliż się do natury. Po prostu przebywaj na świeżym powietrzu. Gdy przez większość dnia jesteś w pomieszczeniu, przy sztucznym oświetleniu, w bliskości urządzeń elektronicznych, tracisz życiową energię. Odzyskasz ją, kiedy wystawisz się na promienie słońca, światło dziennie, wiatr, deszcz, śnieg.

5. Zauważ dobroć. Poszukaj dobra w świecie, a zobaczysz je. Ktoś komuś pomaga, podaje płaszcz w kawiarni, matka całuje dziecko, ktoś głaszcze psa. Gdy to dostrzeżesz świadomie, będziesz szczęśliwsza.

6. Przytul się do kogoś. To sposób na podniesienie poziomu hormonów szczęścia. Tak działa usypianie dziecka czy potrzymanie za rękę przyjaciółki. Pełen miłości akt seksualny jest następnym krokiem do poczucia błogiej szczęśliwości.

7. Okaż czułość zwierzęciu. Zwierzęta też mogą być źródłem wewnętrznego spokoju i bezwarunkowej miłości. Gdy głaszczesz kota, który leży ci na kolanach, drapiesz na uchem psa czy bawisz się z chomikiem, odprężasz się a twoje spojrzenie na życie staje się inne. Łagodniejesz, a to już blisko do szczęścia.

Badania na temat praktyki uważności – TUTAJ