Ostatnia dekada przyniosła prawdziwy rozkwit w branży beauty. Wiele marek kosmetycznych zostało wykreowanych przez celebrytów, których popularność przekłada się na niecodzienne wyniki sprzedażowe. I choć rynek jest przesycony, wciąż powstają nowe. Kto wykorzystał sławę, aby podbić rynek? Które brandy są warte uwagi? Oto nasz przegląd urodowych marek gwiazd.
Aktorka i wokalistka Selena Gomez jest pasjonatką makijażu od najmłodszych lat, a konkretnie od momentu, gdy po raz pierwszy zasiadła w fotelu do charakteryzacji. Swoją pasję i miłość do make-up’u przekuła w stworzenie marki, która pomaga kobietom budować poczucie wartości i celebrować to, co czyni ich niepowtarzalnymi. Od momentu powstania Rare Beauty, gwiazda była osobiście zaangażowana w każdy etap tworzenia produktów – od testowania kosmetyków po opracowanie projektu. W efekcie powstały kosmetyki o doskonałych wegańskich formułach i szerokiej gamie kolorystycznej, do tego zamknięte w pięknych minimalistycznych opakowaniach. Do sztandarowych produktów marki należą róże i rozświetlacze w płynie oraz kremie, które zachwycają mocnym napigmentowaniem i delikatną konsystencją. W ofercie znajdziemy też podkłady o delikatnym kryciu, korektory pod oczy, bronzery w sticku, pudry, pomadki oraz eyelinery. Światowym bestsellerem Rare Beauty jest jednak poręczny zestaw do poprawek makijażu „w biegu” – Blot & Glow Touch-Up.
Kosmetyki Rare Beuaty dostępne są w perfumeriach Sephora.
Stworzenie przez Rihannę Fenty Beauty [nazwa pochodzi od nazwiska piosenkarki – przyp. red.] uznano za niezwykłe wydarzenie w świecie kosmetycznym. Amerykański magazyn „Time” okrzyknął nawet markę najlepszym „wynalazkiem” 2017 roku. Brand ikony popu z miejsca podbił rynek i zyskał grono wiernych fanów już w pierwszym dniu sprzedaży. Powód? Główną zasadą panującą w świecie Fenty jest inkluzywność. W ofercie marki znajdziemy szeroką gamę produktów dla różnych karnacji i typów skóry, w tym 50 odcieni podkładu i równie ogromny wybór korektorów, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb kobiet czarnoskórych. – Chcę, żeby wszystkie kobiety czuły się piękne. Zasługujemy na to – mówi gwiazda, która jako pierwsza wprowadziła na rynek tak ogromny wybór kolorowych kosmetyków. Innowacyjne podejście okazało się strzałem w dziesiątkę. Markę chwalono również za marketing stawiający na różnorodność – w spotach promocyjnych wzięły udział modelki o różnych kolorach skóry, co jeszcze bardziej pokreśliło jej wyjątkowość. Zachwycające okazały się również formuły – produkty Fenty są ultralekkie, doskonale kryjące, a przy tym dają naturalny efekt.
To jednak nie koniec. Po sukcesie kosmetyków do makijażu Rihanna postanowiła stworzyć również markę pielęgnacyjną. Fenty Skin zadebiutowała w 2020 roku promując niezwykle prosty plan na pielęgnacyjną rutynę. Złożony jest on zaledwie z kilku podstawowych produktów, które można zmieścić w małej kosmetyczce – żelu do mycia twarzy, toniku, peelingu, kremu na dzień, na noc i pod oczy oraz balsamu do ciała. To bez wątpienia jedna z lepszych marek, która wysoko postawiła poprzeczkę konkurencji. Wszystkie produkty są cruelty-free, posiadają formuły wegańskie i bezglutenowe, a ich opakowania są nie tylko piękne i funkcjonalne, ale też przyjazne środowisku – nadają się do recyklingu lub są wielokrotnego użytku. Serca konsumentów najbardziej skradła możliwość refillingu, czyli ponownego uzupełniania opakowania kolejnymi zapasami produktu. Co więcej, rodzina Fenty ciągle się powiększa – ostatnio dołączyła do niej kolejna marka, tym razem oferująca zapachy, czyli Fenty Parfum.
Kosmetyki Fenty Beauty i Fenty Skin dostępne są w perfumeriach Sephora.
Florence by mills to kosmetyki, które wnoszą powiew świeżości do świata pielęgnacji i makijażu. Ich kreatorką jest 18-letnia aktorka Mille Bobby Brown, gwiazda netflixowych przebojów „Stranger Things” i „Enola Holmes”. Stworzona z myślą o młodych konsumentach marka na nowo definiuje podejście do urody, wierząc, że prawdziwe piękno pochodzi z miłości i akceptacji siebie. Koncepcja również jest ciekawa – delikatnie napigmentowane kosmetyki dla nastolatków dodatkowo połączone są z pielęgnacją, której potrzebuje młoda skóra. Produkty nie podrażniają, nie zapychają i nie obciążają cery. Chronią i sprawiają, że makijaż wygląda lekko i naturalnie, a więc są świetne na start przygody z make-up’em.
– Chciałam stworzyć coś wyjątkowego zarówno dla moich przyjaciół oraz rówieśników. Markę, która może odzwierciedlać nasze potrzeby. Produkty są jednocześnie proste w użyciu oraz dostosowane do zmian zachodzących w nas i naszej skórze – mówi Brown, która jako nastolatka eksperymentowała z wieloma produktami, dzięki czemu dobrze wie, które sprawdzają się w przypadku jej cery. Gwiazda dołożyła również wszelkich starań, aby kosmetyki bazowały na tzw. „czystych” składnikach, bezpiecznych zarówno dla użytkowników, jak i środowiska. Florence by mills nie testuje również na zwierzętach, za to mówi „tak” sprawdzonym formułom oraz praktykom produkcyjnym i testom konsumenckim. Kosmetyki są również odpowiednie dla wegan.
Kosmetyki florence by mills dostępne są w perfumeriach Douglas.
Marka Kylie Jenner, najmłodszej z sióstr Kardashian-Jenner, zasłynęła głównie za sprawą tzw. „lip kitów”, czyli zestawów składających się z matowej płynnej pomadki i kolorystycznie pasującej do niej konturówki. Jenner przyznaje, że kształt i wielkość ust zawsze były jej największym kompleksem. Matte Lip Kit zrodził się zatem z osobistej potrzeby podniesienia własnej samooceny i z miejsca stał się bestsellerem. Do jego popularności przyczyniła się również doskonała formuła, która zapewnia trwałość i daje ciekawy matowy efekt, ale także ogromna popularność celebrytki w mediach społecznościowych. Po tak udanym starcie, oferta marki błyskawicznie zaczęła powiększać się o nowe produkty: błyszczyki, róże, bronzery, rozświetlacze oraz kultowe palety cieni. W ubiegłym roku Jenner zdecydowała się jednak na wielki rebranding i wyprzedanie wszystkich kosmetyków, aby powrócić z zupełnie nową ofertą i strategią sprzedaży. Celebrytka zmieniła formuły na wegańskie, postawiła na jakość, nie na ilość i co najważniejsze – weszła na rynek europejski [wcześniej sprzedaż prowadzona była jedynie na amerykańskiej stronie internetowej – przyp. red.]. Aktualnie słynna influencerka oferuje również kosmetyki do pielęgnacji Kylie Skin, a także produkty dla dzieci.
Kosmetyki Kylie Cosmetics dostępne są w perfumeriach Douglas.
Stworzona w ubiegłym roku marka Keys Soulcare to znacznie więcej niż tylko produkty do pielęgnacji skóry; to kompleksowa troska o ciało, umysł i duszę. Ich głównym zadaniem jest zmienić naszą codzienną rutynę w niezwykłe rytuały oraz dostarczenie sobie maksimum przyjemności. – Zawsze jesteśmy zbyt zajęci, aby tworzyć dla siebie małe rytuały. Zaledwie 5 minut, które poświęcam na umycie twarzy, tworzy przestrzeń, w której czuję się piękniejsza i silniejsza. To jest dokładnie to, czym jest Soulcare – mówi wokalistka Alicia Keys, założycielka marki, której produkty inspirowane są starożytnymi rytuałami piękna oraz jej własną pielęgnacją skóry. W tym miejscu warto wspomnieć o tym, że Keys jest posiadaczką cery ze skłonnością do zmian trądzikowych, a więc jej kosmetyki doskonale sprawdzą się u osób z podobnymi problemami.
Kremy do twarzy, pianki oczyszczające, orzeźwiające mgiełki czy maski tworzone są na podstawie naturalnych składników, bez chemicznych substancji wpływających drażniąco na skórę. Wszystkie zostały opracowane we współpracy z certyfikowanym dermatologiem i bez testów na zwierzętach, dlatego są też w pełni bezpieczne. W ofercie Keys Soulcare znajdziemy jednak nie tylko produkty do codziennej pielęgnacji, ale też akcesoria, takie jak świece zapachowe i obsydianowe rollery do twarzy.
Kosmetyki i akcesoria KEYS Soulcare dostępne są w perfumeriach Douglas.
W 2012 roku amerykańska aktorka Jessica Alba stworzyła The Honest Company, markę z produktami dla dzieci. Trzy lata później poszła o krok dalej, i tak powstał kosmetyczny brand Honest Beauty, którego konsumenci docenili zarówno za jakość, jak i filozofię. Wizją twórczyni było zapewnienie całej rodzinie ekologicznych produktów o delikatnych formułach i prostym roślinnym składzie. Kosmetyki są pełni wegańskie, nie testowane na zwierzętach, przyjazne dla środowiska, w dodatku opakowane w przepiękne opakowanie. Co ciekawe, produkcja kosmetyków Honest jest również tree-free (nieszkodliwa dla drzew), a ślad węglowy jest zredukowany do minimum. W ofercie marki znajdziemy przede wszystkim produkty do pielęgnacji – żele do twarzy, chusteczki do demakijażu, kremy pod oczy, sera i olejki. Alba zadbała też o szeroki wybór klasycznych kosmetyków do makijażu twarzy, ust i oczu. Marka oferuje więc również podkłady, pudry, róże, tusze do rzęs i pomadki. Wśród pielęgnacyjnych bestsellerów pierwsze miejsce zajmuje nawilżający krem-żel, natomiast z linii makijażowej rekordy sprzedaży bije kultowa mascara wydłużająca rzęsy.
Komsetyki Honest Beauty dostępne są w perfumeriach Douglas.
Supermodelka Miranda Kerr, która popularność zdobyła jako aniołek „Victoria’s Secret”, również postanowiła stworzyć własne kosmetyki. Założona w 2009 roku KORA Organics była jedną z pierwszych marek celebryckich oferujących produkty złożone z samych czystych bio-składników, i to właśnie od niej rozpoczął się popularny obecnie trend na tzw. „clean beauty”, czyli „czyste piękno”. W efekcie współpracy z mikrobiologami i specjalistami w dziedzinach chemii organicznej oraz aromaterapii, powstały kosmetyki naturalne, organiczne i w pełni wegańskie – do pielęgnacji, oczyszczania i makijażu, przeznaczone do każdego typu skóry. Kerr zadbała o to, aby produkty syngowane jej nazwiskiem powstawały wyłącznie z certyfikowanych składników, a każdy z kosmetyków oznaczony był logiem PETA. W portfolio marki znajdują się pianki, kremy myjące, sera z witaminą C, maski rozświetlająca, mgiełki i emulsje do twarzy, jednak największym hitem są specjalnie przygotowane zestawy do pielęgnacji.
Kosmetyki KORA Organics dostępne są w perfumeriach Douglas.