1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Dlaczego zimą warto ćwiczyć w plenerze?

Dlaczego zimą warto ćwiczyć w plenerze?

123rf.com
Krótkie dni i niskie temperatury nie zachęcają do wychodzenia z domu, więc część zw ogóle rezygnuje z aktywności fizycznej, a inni wybierają ćwiczenia w pomieszczeniach. Tymczasem ruch zimą na świeżym powietrzu przynosi wiele korzyści i jest źródłem ogromnej satysfakcji. 

Bardziej efektywne spalanie kalorii Podczas treningów przy niskiej temperaturze organizm zużywa więcej energii na utrzymanie stałej ciepłoty ciała. Wykonując te same ćwiczenia, spalamy więcej kalorii i szybciej pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Zwiększenie siły i wytrzymałości Treningu na śniegu zmusza mięśnie do większej pracy, a to przyczynia się do zwiększenia siły i wytrzymałości. Dzięki temu zimowy trening na świeżym powietrzu nie tylko będzie bardziej efektywny, ale też zaprocentuje w cieplejszych miesiącach i ćwiczenia na suchym równym podłożu nie będą sprawiały nam trudności.

Hartowanie organizmu i wzrost odporności Regularna aktywność na świeżym powietrzu hartuje organizm i znacznie wzmacnia odporność. Po wysiłku rośnie produkcja białych krwinek, które chronią nasz organizm przed wywołującymi choroby drobnoustrojami. „Do zimowych ćwiczeń jest nam potrzebna jedynie odrobina motywacji i odpowiedni ubiór. Po około 30 - 45 minutach aktywności fizycznej w organizmie zaczynają wydzielać się endorfiny – hormony szczęścia, niezależnie od tego, czy na dworze jest ciepło, czy zimno będziemy czuli się lepiej. Jedną z możliwości aktywności fizycznej jest Nordic Walking sport dla każdego bez względu na wiek, kondycję czy masę ciała. Takie ćwiczenia można uprawiać wszędzie, niezależnie od pory roku”, mówi Marcin Kantorski z serwisu Prezentmarzeń.com

Lepsze dotlenienie i więcej energii Każda komórka potrzebuje tlenu do sprawnego działania. Zimą, kiedy większość czasu spędzamy w zamkniętych pomieszczeniach, więc możemy być niedotlenieni, co zwykle objawia się ospałością, uczuciem ciągłego zmęczenia i zniechęcenia, problemami z pamięcią i koncentracją. Wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu sprawia, że nasz oddech i tętno przyspiesza, a wtedy krąży szybciej i dostarcza do komórek większą ilość tlenu. Regularne treningi sprawiają, że mamy więcej energii i cieszymy się lepszym samopoczuciem.

Zapobieganie niedoborom witaminy D Witamina D wytwarzana jest w skórze pod wpływem działania promieni słonecznych i odgrywa ważną rolę w procesie mineralizacji kości. Zimą, kiedy dzień jest krótszy i mniej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, organizm często nie może wytworzyć odpowiedniej dawki witaminy D, co prowadzi do jej niedoboru. Warto więc wykorzystać słoneczne jasne dni na aktywności w plenerze.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze