1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia

Co oznacza początek roku szkolnego dla dzieci i rodziców?

123rf.com
123rf.com
 Spotkania z długo niewidzianymi przyjaciółmi, tabliczka mnożenia czy może wzmożone zakupy... Co wiąże się z początkiem roku szkolnego? Czym ekscytują się dzieci przed powrotem do szkoły, a co spędza sen z powiek rodzicom?

Może się wydawać, że wrzesień nie jest ulubionym miesiącem dzieci. Kończy się beztroska, a wracają długie godziny w ławce szkolnej i obowiązek odrabiania prac domowych. Jednak powrót do szkolnej ławki ma też swoje pozytywne strony. Z badań Groupon* przeprowadzonych na przełomie lipca i sierpnia 2016 wynika, że zdecydowana większość dzieci – aż 69% - ekscytuje się spotkaniem kolegów i koleżanek, których nie widzieli podczas wakacji. Cieszy również fakt, że uczniowie nie mogą doczekać się nauki i poznawania nowych rzeczy (14%) oraz powrotu do zajęć pozalekcyjnych, takich jak taniec czy sport (14%).

Równie ciekawa jest perspektywa rodziców, których Groupon zapytał o zalety wiążące się z powrotem dzieci do szkoły. Prawie połowa (48%) odpowiedziała, że najważniejsze jest dla nich obserwowanie, jak dziecko się rozwija i podejmuje nowe wyzwania. Inną dogodnością, którą wskazało 24% ankietowanych, jest powrót do ustalonego trybu dnia. Wśród respondentów znalazła się także duża grupa osób (23%), która dostrzega więcej niż jeden pozytywny aspekt końca wakacji szkolnych– obok dwóch wyżej wymienionych, ważne okazują się także czas na odpoczynek, inne aktywności oraz chwila spokoju.

Początek szkoły oznacza także troski. Według przeprowadzonego badania rodzice najbardziej martwią się relacjami swoich pociech z rówieśnikami (23%), wydatkami (20%) oraz ocenami dziecka w szkole (18%).

Wrześniowe wydatki to przede wszystkim koszt szkolnej wyprawki. Na jej kompletowanie respondenci wydają najczęściej od 300 zł do 500 zł (37% wskazań). 68% z nich stwierdziło, że kwota ta będzie wyższa niż przed rokiem.  Gdzie znaleźć oszczędności? Ponad połowa respondentów (53%) stawia na promocje i kody rabatowe. Wielu rodziców kupuje także etapami (na takie rozwiązanie decyduje się 43% badanych). Niemal trzy czwarte rodziców zadeklarowało, że zakupy związane ze szkołą realizują przez Internet. Przemawiają za tym niższe ceny i wygoda (unika się poszukiwania poszczególnych przyborów w kilku różnych miejscach).

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze