Answear rusza z drugą odsłoną inicjatywy ,,Zadbaj o to, co jest w środku’’, która skupia się wokół tematu dobrostanu psychicznego. Marka kontynuuje swoją akcję CSR-ową, koncentrując się tym razem na praktyce uważności. Projekt ,,Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności’’ powstał pod patronatem Polskiego Instytutu Mindfulness i ma na celu edukowanie na temat świadomego i intencjonalnego zarządzania uwagą i zachęcanie do praktyk przynoszących szereg korzyści.
W dzisiejszych czasach coraz więcej osób cierpi z powodu przewlekłego stresu, zaburzeń snu, lęku i spadku koncentracji. Czy jesteśmy w stanie sami sobie pomóc? Okazuje się, że tak! Dzięki mindfulness można poradzić sobie z wymienionymi problemami i zwiększyć własną świadomość. O korzyściach płynących z praktykowania mindfulness, czyli trenowania uważności, w ostatnich latach mówi się coraz więcej. W lipcu 2019 w „Scientific Report” opublikowano wyniki badań, z których wynika, że już po 40-dniowym treningu uważności w strukturze mózgu osób, które wcześniej nie miały doświadczenia w medytacji, wystąpiły zmiany. Naukowcy udowodnili, że systematyczna praktyka uważności może korzystnie wpływać na radzenie sobie ze stresem, lękiem i niepokojem, a także poprawić jakość snu, a nawet zwiększyć ogólną odporność organizmu.
Mindfulness to umiejętność bycia tu i teraz, skupienie się na swoich myślach, uczuciach i doznaniach zmysłowych w chwili, która trwa – bez ograniczającego oceniania. Do praktyki mindfulness zalicza się skanowanie ciała, praktykę siedzącą i uważny ruch inspirowany jogą. Co ciekawe, uważność można też ćwiczyć podczas wykonywania codziennych czynności takich jak mycie zębów, porządki domowe czy jedzenie.
(Fot. materiały partnera)
W lutym 2023 roku marka Answear wspólnie z Fundacją Można Zwariować zrealizowała projekt CSR mający na celu zwrócenie uwagi na dobrostan psychiczny konsumentów. Projekt zainicjowano z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją – umożliwiał odbiorcom skorzystanie ze wsparcia ekspertów. Marka uruchomiła wówczas dedykowaną platformę, na której można było obejrzeć filmy edukacyjne z rozmowami ze specjalistami. W dniach 20–22 lutego do przesyłek dołączano specjalne „Formularze zwrotu o pomoc” oraz edukacyjną książeczkę opracowaną przez Fundację. Rezultaty akcji były zaskakujące. W zaledwie 3 dni 7500 paczek przełożyło się na 10 mln wyświetleń materiałów edukacyjnych od Fundacji Można Zwariować. Z możliwości dostępu do darmowej pomocy psychologicznej skorzystało wówczas mnóstwo osób!
Obecnie marka kontynuuje swoją akcję. W tej edycji istotna jest kwestii uważności, która również jest bardzo istotna w kontekście szeroko pojętego wellbeingu. Answear zwraca uwagę na to, że dbanie o siebie nie tylko na zewnątrz, ale również od środka, jest tym, co stanowi o naszym dobrostanie psychicznym.
(Fot. materiały partnera)
– W obecnych czasach coraz bardziej zwiększa się liczba osób borykających się z problemami na tle psychicznym. W Polskim Instytucie Mindfulness, który certyfikuje nauczycieli MBSR – kursu redukcji stresu, uczymy, że uważność to nie tylko świecka praktyka medytacyjna, ale skuteczna metoda zarządzania stresem, pozwalająca dbać o umysł i ciało oraz swoje potrzeby. To holistyczne podejście do dobrostanu, które poprawia samoświadomość i jakość naszego życia – wyjaśnia Bogna Gąsiorowska, była prezeska Polskiego Instytutu Mindfulness.
W związku z akcją „Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności” Answear przygotował specjalną przesyłkę. Podobnie jak przy poprzedniej edycji projektu, dotrze ona do konsumentów marki. W środku znajdzie się ilustracja tematyczna oraz karta ćwiczeń, dzięki której można będzie wykonać swoje pierwsze kroki w kierunku uważności. Za oprawę graficzną tego projektu odpowiada ilustratorka Mary Zaleska. Wejdź na stronę , żeby poznać bliżej Siłę Uważności!
Współpraca reklamowa