1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. REKLAMA
  4. >
  5. Siła uważności w codziennym życiu: Answear po raz kolejny inspiruje!

Siła uważności w codziennym życiu: Answear po raz kolejny inspiruje!

(Fot. materiały partnera)
(Fot. materiały partnera)
Answear rusza z drugą odsłoną inicjatywy ,,Zadbaj o to, co jest w środku’’, która skupia się wokół tematu dobrostanu psychicznego. Marka kontynuuje swoją akcję CSR-ową, koncentrując się tym razem na praktyce uważności. Projekt ,,Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności’’ powstał pod patronatem Polskiego Instytutu Mindfulness i ma na celu edukowanie na temat świadomego i intencjonalnego zarządzania uwagą i zachęcanie do praktyk przynoszących szereg korzyści.

Jakie korzyści przynosi praktykowanie uważności?

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób cierpi z powodu przewlekłego stresu, zaburzeń snu, lęku i spadku koncentracji. Czy jesteśmy w stanie sami sobie pomóc? Okazuje się, że tak! Dzięki mindfulness można poradzić sobie z wymienionymi problemami i zwiększyć własną świadomość. O korzyściach płynących z praktykowania mindfulness, czyli trenowania uważności, w ostatnich latach mówi się coraz więcej. W lipcu 2019 w „Scientific Report” opublikowano wyniki badań, z których wynika, że już po 40-dniowym treningu uważności w strukturze mózgu osób, które wcześniej nie miały doświadczenia w medytacji, wystąpiły zmiany. Naukowcy udowodnili, że systematyczna praktyka uważności może korzystnie wpływać na radzenie sobie ze stresem, lękiem i niepokojem, a także poprawić jakość snu, a nawet zwiększyć ogólną odporność organizmu.

Mindfulness to umiejętność bycia tu i teraz, skupienie się na swoich myślach, uczuciach i doznaniach zmysłowych w chwili, która trwa – bez ograniczającego oceniania. Do praktyki mindfulness zalicza się skanowanie ciała, praktykę siedzącą i uważny ruch inspirowany jogą. Co ciekawe, uważność można też ćwiczyć podczas wykonywania codziennych czynności takich jak mycie zębów, porządki domowe czy jedzenie.

(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)

Co przyniosła pierwsza odsłona akcji?

W lutym 2023 roku marka Answear wspólnie z Fundacją Można Zwariować zrealizowała projekt CSR mający na celu zwrócenie uwagi na dobrostan psychiczny konsumentów. Projekt zainicjowano z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją – umożliwiał odbiorcom skorzystanie ze wsparcia ekspertów. Marka uruchomiła wówczas dedykowaną platformę, na której można było obejrzeć filmy edukacyjne z rozmowami ze specjalistami. W dniach 20–22 lutego do przesyłek dołączano specjalne „Formularze zwrotu o pomoc” oraz edukacyjną książeczkę opracowaną przez Fundację. Rezultaty akcji były zaskakujące. W zaledwie 3 dni 7500 paczek przełożyło się na 10 mln wyświetleń materiałów edukacyjnych od Fundacji Można Zwariować. Z możliwości dostępu do darmowej pomocy psychologicznej skorzystało wówczas mnóstwo osób!

Obecnie marka kontynuuje swoją akcję. W tej edycji istotna jest kwestii uważności, która również jest bardzo istotna w kontekście szeroko pojętego wellbeingu. Answear zwraca uwagę na to, że dbanie o siebie nie tylko na zewnątrz, ale również od środka, jest tym, co stanowi o naszym dobrostanie psychicznym.

(Fot. materiały partnera) (Fot. materiały partnera)

– W obecnych czasach coraz bardziej zwiększa się liczba osób borykających się z problemami na tle psychicznym. W Polskim Instytucie Mindfulness, który certyfikuje nauczycieli MBSR – kursu redukcji stresu, uczymy, że uważność to nie tylko świecka praktyka medytacyjna, ale skuteczna metoda zarządzania stresem, pozwalająca dbać o umysł i ciało oraz swoje potrzeby. To holistyczne podejście do dobrostanu, które poprawia samoświadomość i jakość naszego życia – wyjaśnia Bogna Gąsiorowska, była prezeska Polskiego Instytutu Mindfulness.

Wypatruj specjalnej przesyłki

W związku z akcją „Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności” Answear przygotował specjalną przesyłkę. Podobnie jak przy poprzedniej edycji projektu, dotrze ona do konsumentów marki. W środku znajdzie się ilustracja tematyczna oraz karta ćwiczeń, dzięki której można będzie wykonać swoje pierwsze kroki w kierunku uważności. Za oprawę graficzną tego projektu odpowiada ilustratorka Mary Zaleska. Wejdź na stronę , żeby poznać bliżej Siłę Uważności!

Współpraca reklamowa

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze