Był Karl Lagerfeld, Versace i Balmain. A teraz kolekcję dla H&M zaprojektuje Magda Butrym. To pierwsza współpraca modowego giganta z polskim twórcą mody w 20-letniej historii współpracy z projektantami.
Współpraca podkreśla dziedzictwo i wyjątkowy głos Magdy Butrym: jest to celebracja rozkwitu kobiecości i zaproszenie do eksploracji romantycznego świata słowiańskiego stylu.
„Naprawdę widzę tę kolekcję jako szansę na zaproszenie ludzi do naszego świata – w którym celebrujemy kobiecość i piękno. Każdy element wnosi własne poczucie słowiańskiego romansu, jednocześnie oddając hołd historii naszej marki” - mówi Magda Butrym.
Motywem centralnym kolekcji będzie róża, którą Magda Butrym często wykorzystuje w swoich autorskich kolekcjach, uznając ją za idealny symbol kobiecości: jednocześnie miękki i pewny siebie, delikatny i niezależny, przyciągający wzrok i nieustannie rozwijający się.
W kolekcji Magda Butrym H&M znajdą się również najważniejsze sylwetki polskiej marki - będzie to swoiste podsumowanie dziesięciolecia działalności projektantki i wyjątkowa okazja do ponownego pokazania looków, które przyniosły jej międzynarodową sławę.
Kolekcja składa się z najważniejszych projektów z archiwum domu mody: od prześwitujących sukienek, które przypominają płatki i kwitnące kwiaty, po szerokie ramiona i ustrukturyzowane, obszerne płaszcze. Kluczowe elementy kolekcji obejmują czerwoną suknię z falbankami, która przywołuje wrażenie bukietu czerwonych róż, zwiewną suknię z szydełkową koronką i mięsisty bordowy skórzany płaszcz. Wszystkie projekty ucieleśniają istotę kolekcji, prezentując charakterystyczne dla Magdy połączenie kobiecości, śmiałości i misternego rzemiosła.
Inne elementy obejmują sukienki z dzianiny, w charakterystycznych dla kolekcji odcieniach różu i czerwieni, a także efektowny nadruk róż. Sukienki otulają ciało oferując uniwersalny i nowoczesny wygląd. Ponadczasowe sylwetki, z charakterystycznymi ramionami i żakardową podszewką w róże pokazują umiejętności Magdy w zakresie architektury. Dodatki obejmują sandałki typu kitten hills z kwiatami na obcasach, kultowe kolczyki z motywem róży wykonane ze srebrnych kryształów i jedwabne chusty na głowę, które reinterpretują tradycyjne polskie chusty tworząc elegancki, współczesny akcent.
„Jesteśmy podekscytowani, że możemy zaprosić ludzi do tak silnego, a jednocześnie poetyckiego świata Magdy. Kolekcja jest pełna witalności i radości, i mówi o wyjątkowych umiejętnościach Magdy w interpretowaniu współczesnej kobiecości w unikalny sposób” – powiedziała Ann-Sofie Johansson, pełniąca funkcję Creative Advisor H&M.
Kolekcja trafi do sprzedaży w dniu 24 kwietnia tego roku i będzie dostępna online na hm.com i wybranych sklepach stacjonarnych na całym świecie. W Polsce będzie to sklep H&M na ulicy Marszałkowskiej 104/122 w Warszawie.