"Gazeta Wyborcza" omówiła raport pt. ''Ciemna strona macierzyństwa'', przygotowany przez warszawskich socjologów na zlecenie firmy AXA.
Wizerunek matki w mediach: spełniona sexy mama, która wraca do wagi po 2 miesiącach i każdemu opowiada o swoim spełnieniu. Rzeczywistość - diametralnie inna.
Socjolodzy w swoim raporcie przekonują, że wizerunek lansowany przez celebrytów jest dla młodych matek szkodliwy, bo nie dość, że odmawia im prawa do błędu i słabości, to stawia wysokie oczekiwania.
W dodatku młodym mamom trudno jest zbudować własny autorytet wobec dziecka, bo najczęściej podkopują go ich własne mamy lub teściowe. Mamy walczą z własną fizycznością (przecież wszyscy wracają do wagi sprzed ciąży po 2 miesiącach) z lękiem o zdrowie i komfort dziecka (przecież karmienie piersią jest naturalne i każdy to potrafi), z brakiem wsparcia ze strony najbliższych oraz wizerunkiem mamy glamour promowanym przez celebrytki, a mającym niewiele wspólnego z rzeczywistości. Polecamy artykuł.