1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda
  4. >
  5. Hedi Slimane żegna się ze stanowiskiem dyrektora kreatywnego Celine

Hedi Slimane żegna się ze stanowiskiem dyrektora kreatywnego Celine

Hedi Slimane podczas finału pokazu męskiej kolekcji Celine na sezon wiosna–lato 2020 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
Hedi Slimane podczas finału pokazu męskiej kolekcji Celine na sezon wiosna–lato 2020 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)
Przedstawiciele koncernu LVMH, do którego należy Celine, ogłosili, że następcą Slimane'a zostanie Michael Rider, pełniący do tej pory funkcję dyrektora kreatywnego amerykańskiej marki Polo Ralph Lauren.

„Pod jego kreatywnym i artystycznym kierownictwem Celine doświadczyło wyjątkowego wzrostu i ugruntowało swoją pozycję kultowego francuskiego domu mody haute couture. Niezwykła podróż, którą wspólnie przebyliśmy w ciągu ostatnich siedmiu lat, uczyniła z Celine dom mody z solidnymi fundamentami na przyszłość” – napisali w oświadczeniu przedstawiciele marki.

Po objęciu stanowiska w 2018 roku Hedi Slimane wprowadził we francuskim domu mody prawdziwą rewolucję. Z miejsca zmienił nazwę, logo oraz styl marki. Jego debiutancka kolekcja na wiosnę–lato 2019 roku nie znalazła uznania wśród branżowych dziennikarzy. W swoich recenzjach z pokazu krytycy pisali, że w ciągu jednego wieczoru Slimane wysadził w powietrze wszystko, czym marka była do tej pory. Jednak nowy wizerunek kobiety Celine oraz charakterystyczna dla projektanta estetyka „rocker-chic” spotkały się z wielkim entuzjazmem ze strony klientek. Zgodnie z założeniami koncernu LVMH w 2023 roku sprzedaż marki wzrosła do 2,6 mld euro, czyniąc ją trzecią co do wielkości marką w portfolio LVMH – po Louis Vuitton i Diorze.

Pokaz kolekcji Celine na sezon jesień–zima 2019 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE) Pokaz kolekcji Celine na sezon jesień–zima 2019 (Fot. Spotlight. Launchmetrics/Agencja FREE)

Slimane miał pełną kontrolę nad wszystkimi aspektami dotyczącymi wizerunku Celine. Sam przygotowywał kampanie reklamowe, pokazy mody oraz wprowadził na rynek nowe kategorie – linię odzieży męskiej i kosmetyków. Jego ostatnia kolekcja dla francuskiego domu mody została zaprezentowana w formie cyfrowego pokazu zatytułowanego „Un Été Francais”. Slimane oddał w nim hołd francuskim it girls z lat 60., w tym Françoise Hardy, Jane Birkin i Juliette Gréco.

W oficjalnym oświadczeniu napisano, że Celine rozstaje się z 56-letnim projektantem w związku z brakiem porozumienia w sprawie nowego kontraktu. Jednak o zmianach w Celine mówiono już od kilku miesięcy. W branży mody krążyły plotki, że Slimane może chcieć ubiegać się o stanowisko dyrektora kreatywnego w Chanel. Przedstawiciele domu mody założonego przez Coco Chanel wciąż nie ogłosili, kto zastąpi Virginie Viard, która odeszła z Chanel w czerwcu tego roku.

Michael Rider ma zacząć pracę w Celine z początkiem 2025 roku. Projektant zna doskonale DNA i historię francuskiego domu mody. Za czasów Phoebe Philo pełnił w Celine funkcję dyrektora ds. kolekcji „ready to wear”. U boku Philo pracował dla marki przez ponad dekadę.

– Z przyjemnością witam Michaela ponownie w Celine, domu mody, który zna dogłębnie. Wizja Michaela, jego talent twórczy, a także jego szczera natura i silne powiązanie z dziedzictwem Celine sprawiają, że jest naturalnym wyborem, aby kontynuować budowanie długotrwałego sukcesu domu mody – powiedziała dyrektorka generalna marki, Severine Merle, w wywiadzie dla Vogue Business.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze