fbpx

20 rad na oswojenie stresu

Bieganie
123rf.com

Istnieje wiele sposobów, by oswoić stres i utrzymać w ryzach emocje nim wywołane. Oto 20 rad, które pomogą ci w kilka minut rozładować skutki stresu.
Pamiętaj, że masz możliwość kontrolowania stresu w swoim życiu i masz wolność w podejmowaniu wyborów. Możesz ulegać negatywnym myślom i emocjom, a możesz je transformować. Co robić, gdy na skutek stresu denerwujemy się, martwimy, złościmy lub boimy?

1. Weź kilka głębokich przeponowych oddechów (obojętnie gdzie jesteś i co robisz).
2. Połóż się na wznak, rozluźnij ręce i nogi (niech leżą bezwładnie) i zacznij powoli głęboko oddychać. Wytrzymaj tak przez 5 minut.
3. Usiądź w wygodnym fotelu lub na krześle, połóż jedną rękę na brzuchu a drugą na klatce piersiowej. Oddychaj tak, żeby ręką na brzuchu unosiła się i opadała.
4. Połóż się lub wygodnie usiądź i koncentruj uwagę na poszczególnych częściach swojego ciała. Poszukaj napięć w ciele i oddychaj do nich do momentu, aż mięśnie nie ulegną rozluźnieniu.
5. Zamknij oczy i wizualizuj sobie miejsce, które kochasz – nadmorską plaże, szczyt góry, słoneczną polanę w lesie.
6. Idź do lasu, żeby pobiegać.
7. Dowiedz się, czy metoda biofeedbacku nie byłaby dla ciebie korzystna.
8. Posłuchaj muzyki, która cię relaksuje.
9. Zidentyfikuj i monitoruj czynniki stresu. Kiedy zauważysz u siebie objawy zestresowania, przeżywaj je bardzo świadomie, chwila po chwili, aż znikną.
10. Wykonuj działania według listy, czyli wcześniej planuj sobie rozkład dnia i trzymaj się go.
11. Zadbaj o swój sen (śpij 8 a nawet 9 godzin dziennie).
12. Miej świadomość, jakie wydarzenia w życiu najbardziej cię zestresowały. Kiedy podobne okoliczności powrócą, zachowuj się świadomie, kontrolując swoje emocje.
13. Naucz się robić sobie przerwy podczas pracy na relaks.
14. Unikaj kofeiny, alkoholu, nikotyny, niezdrowego jedzenia jako sposobu na radzenie sobie ze stresem.
15. Naucz się mówić „nie” w taki sposób, żeby nie ranić innych i stawać po swojej stronie.
16. Jak najwięcej czasu przebywaj na świeżym powietrzu.
17. Jak najczęściej się śmiej.
18. Ufaj ludziom.
19. Nie uciekaj od problemów! To sprawia, że stają się one coraz bardziej frustrujące i trudne do rozwiązania.
20. Porozmawiaj o swoich problemach z kimś z rodziny lub z przyjacielem.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze