Świadome życie na co dzień

swiadome zycie na co dzien
123rf.com

Wyjazd na odosobnienie medytacyjne, długie spacery brzegiem morza czy porządna sesja jogi na pewno przybliżają nas do świadomego życia. Nie zawsze jednak możemy sobie na nie pozwolić. Co więc robić na co dzień?
Ashley Davis Bush, autor książki „Shortcuts to Inner Peace: 70 Simple Paths to Everyday Serenity”, doradza sposoby, dzięki którym możemy żyć bardziej świadomie:

1. Połącz się ze zmysłami

Świadome życie polega na byciu w teraźniejszości. Z tu i teraz możemy się połączyć za pomocą zmysłów. Najpierw zwróć uwagę na swoje wdechy i wydechy. Potem zauważ, co widzisz wokół siebie. Powiedz sobie: „Widzę …”. Zidentyfikuj kolory, kształty, faktury. Zamknij oczu i odtwórz to w swojej wyobraźni. Następnie skupić się na tym, co słyszysz. Powiedz sobie: „Słyszę …”. Opisz dźwięki. Zrób to samo z zapachem, smakiem i dotykiem. Następnie rozpoznaj swoje uczucia. Powiedz: „Czuję…”.

2. Medytuj rano

Poranna medytacja jest skutecznym sposobem, aby praktykować uważność. Zmienia ona nastawienie tak bardzo, że przeżycie dnia w pełni świadomie staje się możliwe. Rano można praktykować medytację w ten sposób:

1. Wdech – jestem świadoma, że wdycham powietrze.
2. Wydech – jesteś świadoma, że wydycham powietrze.
3. Wdech – jestem świadoma długości wdechu.
4. Wydech – jestem świadoma długości wydechu.
5. Wdech – stworzę dzisiaj warunki do spokojnych przeżyć. .
6. Wydech – uśmiecham się.
7. Wdech – jestem świadoma moich pozytywnych cech a dla słabości mam współczucie.
8. Wydech – nie oceniam siebie.
9. Wdech – widzę pozytywne cechy u ludzi a słabości traktuję ze współczuciem.
10. Wydech – nie oceniam innych.
11. Wdech – otwieram moje serce na innych.
12. Wydech – moje słowa są życzliwe i współczujące.
13. Wdech – wybaczam sobie i innym.
14. Wydech – moje konflikty się rozwiązuję.
15. Wdech – jestem świadoma mojej praktyki duchowej.
16. Wydech – uśmiecham się.

3. Pij świadomie

Niech pierwszy łyk kawy czy herbaty będzie dla ciebie okazją do delektowania się chwilą. Zamknij oczy, zwróć uwagę na swój oddech i czuj smak napoju w ustach, bądź świadoma, jak przełykasz i odprowadź swój łyk aż do brzucha.