1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Zdrowie
  4. >
  5. Jak przygotować się do treningu?

Jak przygotować się do treningu?

123rf.com
Jeśli jeszcze nigdy nie odwiedzałaś fitness klubu, a chcesz rozpocząć treningi, warto jest się do nich przygotować - twoja wizyta będzie przyjemna, a ćwiczenia bardziej efektywne.

Po pierwsze, zastanów się nad celem: czy chcesz tylko się odtłuścić, czy ukształtować sylwetkę, czy do ćwiczeń zmuszają cie np. bóle kręgosłupa? Powiedz to wszystko instruktorowi,  a on ułoży odpowiedni dla ciebie program treningowy.

Kiedy już wiesz co chcesz osiągnąć, wybierz miejsce ćwiczeń. Przede wszystkim powinno być profesjonalne – z wykwalifikowaną kadrą instruktorską, wyposażone w dobry sprzęt i czyste. Nie wybieraj miejsc zbyt odległych od twojego domu lub pracy, bo długie dojazdy mogą zniechęcić cię do regularnych wizyt.

Teraz możesz pomyśleć o tym, w co się ubierzesz.  Aby rozpocząć dobry trening,  nie musisz mieć markowych ciuchów i butów z górnej półki. Mają być to rzeczy przewiewne i wygodne. Najlepiej sprawdzi się top i spodnie dresowe. Pamiętaj jednak o tym,  że przed wejściem na trening musisz zmienić obuwie! I pod żadnym pozorem nie mogą to być klapki!

Kolejną rzeczą, która dopełni przygotowań i  ułatwi osiągnięcie celów, jest odpowiednie żywienie. Staraj się ograniczyć słodycze, alkohol i produkty mocno przetworzone (Fast food, białe pieczywo, zupki instant) . Jedz pięć małych posiłków dziennie co około trzy godziny. Posiłek przed treningiem zjedz około  godzinę wcześniej – najlepiej lekkostrawny, ale dodający energii (np. pierś z kurczaka z brązowym ryżem i warzywami).

Tak przygotowana możesz śmiało rozpoczynać swoją przygodę ze zdrowym stylem życia i oby trwała jak najdłużej.

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze