Krystian Lupa, znany Paryżanom z „Factory 2”, powrócił w styczniu 2012 na deski teatru La Colline.
Tym razem z „Poczekalnią”, adaptacją tekstu szwedzkiego autora, Larsa Noréna. Tytuł utworu, „Category 3.1”, nawiązuje do formularza administracyjnego, w którym tym symbolem określa się grupę obywateli żyjących na obrzeżach społeczeństwa.
Po raz pierwszy Lupa zaprosił do współpracy adeptów szkół dramatycznych z Francji i Szwajcarii. Zaoferował im role współczesnych wykluczonych: narkomanów, alkoholików, prostytutek, bezdomnych i bezrobotnych. „Pogrążą się czy uratują?” - zastanawia reżyser i jak zwykle wymaga od aktorów pełnej improwizacji. „Potraktowałem ten olbrzymi materiał dramatyczny Larsa Norena jak sklep, jak jakiś skład, do którego wchodzisz, nie wiedząc dokładnie, czego chcesz” – powiedział reżyser podczas festiwalu teatru w Lyonie w 2011. W wywiadzie udzielonym kilka dni temu dziennikowi „Le monde” Lupa przyznaje się do fascynacji tekstem oryginalnym, jego siłą i sugestywnością. Francuzi przyjęli sztukę entuzjastycznie. W krytykach nie brakuje określeń „wielki spektakl”, „promieniujący nową młodością”, „poruszający i bulwersujący”.
Salle d’attente, reż.Krystian Lupa, La Colline — théâtre national