1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Ojcowie i córki – bez tematów tabu

Ojcowie i córki – bez tematów tabu

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)
Przyjęło się, że są tematy, które córka porusza tylko z mamą. Albo babcią czy ciocią. W każdym razie z kobietą. Nic w tym złego. Ale w gruncie rzeczy nie ma też żadnych powodów, żeby ojciec nie miał pogadać z córką o… miesiączce. Bo o ważnych sprawach trzeba przecież rozmawiać.

Widok ojca z dzieckiem na placu zabaw to już nie wyjątek, a codzienność. Także tata zmieniający pieluszki nie wywołuje szoku. I cudownie. Tak powinno być. Powoli też zmienia się nasze podejście do urlopów tacierzyńskich czy ojcowskich, do pomysłu, że jeśli z jakiegoś powodu – czy to ekonomicznego, czy innego – mama po porodzie wraca do pracy, to tata zostaje w domu z dzieckiem. Przestaje nas ta „dziwna koncepcja” bulwersować. Jednak ciągle są jeszcze tematy zarezerwowane dla kobiet. Dojrzewanie, miesiączka… To matka jest osobą, do której w sposób naturalny dziewczyna zwraca się z pytaniami, to ją prosi o radę i wsparcie. Ale życie jest życiem i różnie się rzeczy układają. Bo bywa, że relacje z mamą są nie najlepsze. Albo wręcz tej mamy nie ma. Dobrze więc, żeby ojciec (każdy, nie tylko ten samotny) z tymi obszarami w życiu swojej córki się zapoznał. Żeby nie bał się z nią o tym rozmawiać. Żeby nie czuł się skrępowany, kupując jej podpaski czy tampony. Żeby potrafił doradzić, co będzie dla niej najlepsze, najzdrowsze. Krótko mówiąc: dał swojej dziewczynce wsparcie.

Temat postanowiła oswoić marka Your KAYA. Specjalizują się w naturalnych produktach do higieny intymnej i pielęgnacji – ale nie tylko. Jak piszą, chcą tworzyć „przestrzeń, w której tematów tabu się nie chowa, tylko bez pardonu kładzie je na ławę. Tym razem w ramach swojej akcji społecznej Your KAYA zwraca się do ojców w dzień ich święta – chce pokazać, że oni również mogą brać czynny udział w dojrzewaniu swoich pociech i być z nimi blisko, okazując wsparcie i zrozumienie w tak trudnym i skomplikowanym dla nich czasie”.

A Kaja Rybicka, współzałożycielka marki, dodaje: „W Dzień Ojca pomyśleliśmy zwłaszcza o tych, którzy samotnie wychowują córki i nie zawsze są przygotowani na rozmowę o miesiączce. Postanowiliśmy dać im narzędzie, dzięki któremu będą czuli się pewniej i zdobędą trochę informacji, ale w prosty i przystępny sposób. Oczywiście zachęcamy do tej rozmowy wszystkich innych, bo nie ma absolutnie żadnych powodów, by dla kogokolwiek okres był tematem tabu i by otaczać go jakąś tajemnicą”.

Stąd chatbot, który startuje 23 czerwca, w Dzień Ojca. Każdy może się włączyć, zapytać, przeprowadzić symulację rozmowy z córką. Więcej informacji na temat akcji na Dzień Ojca można zaczerpnąć z Facebooka oraz profilu marki na IG.

Pomóc może też książka, którą marka wydała: „Witaj w klubie” Pauliny Pomaskiej. Tematy dojrzewania, cyklu menstruacyjnego, bólu, „hormonalnego zamieszania” wyjaśnione są tam prosto, jasno, zrozumiałym, przyjaznym językiem.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze