1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. A ogień nadal płonie. Kampania reklamowa, która przełamuje stereotypy dotyczące seniorów

A ogień nadal płonie. Kampania reklamowa, która przełamuje stereotypy dotyczące seniorów

Kampania reklamowa Burger King „70 years later the fire's still burning” (Fot. Guy Aroch/Room23; Trans Company)
Kampania reklamowa Burger King „70 years later the fire's still burning” (Fot. Guy Aroch/Room23; Trans Company)
Siwe włosy nosi się z dumą, zmarszczki już nikogo nie dziwią, menopauza przestaje być tabu. Czy i seks osób starszych przestanie nim być? Przyczynić mogą się do tego takie reklamy jak ostatnia kampania popularnej sieci fast foodów.

Para ze smakiem zajada burgery, a potem obściskuje się przy samochodzie na parkingu przed Burger Kingiem. Obrazek może nie zdziwiłby nikogo – znamy je bowiem dobrze z amerykańskich filmów i teledysków – gdyby nie fakt, że na zdjęciach i w filmie reklamowym występują kobieta i mężczyzna w podeszłym wieku. A jak wiadomo, starszym ludziom już pewnych rzeczy nie wypada, a już na pewno nie przystoi obnosić się z namiętnością.

Kampania reklamowa Burger King „70 years later the fire's still burning” (Fot. Guy Aroch/Room23; Trans Company) Kampania reklamowa Burger King „70 years later the fire's still burning” (Fot. Guy Aroch/Room23; Trans Company)

Ten stereotyp wykorzystali w najnowszej kampanii twórcy reklamy sieci Burger King „70 years later the fire's still burning”, która świętuje właśnie siedemdziesiąte urodziny.

Czytaj także: Seks to nie miesiączka, nie znika wraz z menopauzą

– W branży, w której starsze osoby są często pomijane, chcieliśmy rzucić światło na ich witalność i pragnienia – mówi Maxi Anselmo, dyrektor kreatywny agencji Trans Company, odpowiedzialnej za kreację. – Pokazując seniorów w intymnej relacji, przełamujemy bariery i zachęcamy widzów, aby uwierzyli, że pożądanie nie zna granic wieku.

Kampania reklamowa Burger King „70 years later the fire's still burning” (Fot. Guy Aroch/Room23; Trans Company) Kampania reklamowa Burger King „70 years later the fire's still burning” (Fot. Guy Aroch/Room23; Trans Company)

W kampanii wykorzystano zdjęcia przedstawiające pary starszych ludzi w sytuacjach niedwuznacznie nawiązujących do seksualnych uniesień: na przednim siedzeniu samochodu, jedzących lody, burgery i frytki. Temat superważny, szkoda tylko, że powstał przy okazji reklamy produktów, które ani witalności, ani długowieczności nie zapewniają.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze