Siwe włosy nosi się z dumą, zmarszczki już nikogo nie dziwią, menopauza przestaje być tabu. Czy i seks osób starszych przestanie nim być? Przyczynić mogą się do tego takie reklamy jak ostatnia kampania popularnej sieci fast foodów.
Para ze smakiem zajada burgery, a potem obściskuje się przy samochodzie na parkingu przed Burger Kingiem. Obrazek może nie zdziwiłby nikogo – znamy je bowiem dobrze z amerykańskich filmów i teledysków – gdyby nie fakt, że na zdjęciach i w filmie reklamowym występują kobieta i mężczyzna w podeszłym wieku. A jak wiadomo, starszym ludziom już pewnych rzeczy nie wypada, a już na pewno nie przystoi obnosić się z namiętnością.
Kampania reklamowa Burger King „70 years later the fire's still burning” (Fot. Guy Aroch/Room23; Trans Company)
Ten stereotyp wykorzystali w najnowszej kampanii twórcy reklamy sieci Burger King „70 years later the fire's still burning”, która świętuje właśnie siedemdziesiąte urodziny.
Czytaj także: Seks to nie miesiączka, nie znika wraz z menopauzą
– W branży, w której starsze osoby są często pomijane, chcieliśmy rzucić światło na ich witalność i pragnienia – mówi Maxi Anselmo, dyrektor kreatywny agencji Trans Company, odpowiedzialnej za kreację. – Pokazując seniorów w intymnej relacji, przełamujemy bariery i zachęcamy widzów, aby uwierzyli, że pożądanie nie zna granic wieku.
Kampania reklamowa Burger King „70 years later the fire's still burning” (Fot. Guy Aroch/Room23; Trans Company)
W kampanii wykorzystano zdjęcia przedstawiające pary starszych ludzi w sytuacjach niedwuznacznie nawiązujących do seksualnych uniesień: na przednim siedzeniu samochodu, jedzących lody, burgery i frytki. Temat superważny, szkoda tylko, że powstał przy okazji reklamy produktów, które ani witalności, ani długowieczności nie zapewniają.