1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Styl Życia
  4. >
  5. Grono najsłynniejszych lalek świata się powiększa. Dołączyła do niego niewidoma Barbie

Grono najsłynniejszych lalek świata się powiększa. Dołączyła do niego niewidoma Barbie

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)
Linia Barbie Fashionistas, najbardziej inkluzywna seria zabawek na rynku, powiększyła się o nową lalkę – pierwszą w historii niewidomą Barbie.

Jeśli lalka Barbie nadal kojarzy ci się wyłącznie z „białą ikoną piękna” – wysoki wzrost, szczupłe nogi, duży biust, wąska talia i długie blond włosy – musimy wyprowadzić cię z błędu. Obecnie firma Mattel oferuje lalki w wielu rodzajach sylwetek, odcieni skóry, fryzur, kolorów włosów i oczu, a także z różnymi niepełnosprawnościami fizycznymi.

Zebrane w kolekcji Barbie Fashionistas, której celem jest promowanie inkluzywności i różnych kanonów piękna oraz zwalczanie stygmatyzacji niepełnosprawności fizycznej, mają umożliwić dzieciom na całym świecie odnalezienie zabawki, z którą będą mogły się utożsamiać. Linię tworzy już prawie 230 lalek, w tym Barbie z bielactwem, protezą nogi, aparatem słuchowym, na wózku inwalidzkim czy Barbie z zespołem Downa. Teraz zaś do grona najsłynniejszych lalek na świecie dołączyła pierwsza w historii niewidoma Barbie.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Czytaj także: Twórczyni lalki Barbie miała polskie korzenie. Oto niezwykła historia Ruth Handler

Niewidoma Barbie – z myślą o dzieciach niewidzących i niedowidzących

Najnowsza Barbie, która właśnie powiększyła kolekcję Barbie Fashionistas, została stworzona we współpracy z American Foundation for the Blind, aby zapewnić, że lalka reprezentuje społeczność osób niewidzących i niedowidzących.

– Możliwość współpracowania z Barbie przy tworzeniu niewidomej lalki to był dla nas zaszczyt. Zwiększając reprezentację i świadomość na temat doświadczeń osób niewidomych i niedowidzących, realizujemy nasz wspólny cel, którym jest tworzenie świata inkluzywnego i dostępnego dla wszystkich, w którym każda osoba ma nieograniczone możliwości – mówi Eric Bridges, CEO i Prezes American Foundation for the Blind.

W związku z tym zadbano o wszelkie detale, takie jak twarz, akcesoria, ubranie czy opakowanie lalki. Barbie została wyposażona w biało-czerwoną laskę z typowym miękkim zakończeniem oraz stylowe i funkcjonalne okulary przeciwsłoneczne. By zapewnić komfortowe użycie laski, łokcie Barbie są ruchome. Na jej twarzy zaś odwzorowano kierunek spojrzenia osoby niewidomej (nieco uniesiony wzrok i spojrzenie skierowane na zewnątrz).

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

Lalka ubrana jest w satynową różową bluzkę zapinaną na rzepy oraz spódniczkę z teksturowanymi falbankami i elastyczną talią, które stymulują zmysł dotyku oraz ułatwiają przebieranie.

Nie pominięto także opakowania, na którym znajduje się napis „Barbie” w alfabecie Braille’a, a testy przeprowadzono z dziećmi niewidomymi i niedowidzącymi.

(Fot. materiały prasowe) (Fot. materiały prasowe)

– Barbie to znacznie więcej niż tylko lalka, dzięki niej dzieci mogą wyrażać siebie i odnaleźć poczucie przynależności – powiedziała Krista Berger, Senior Vice President of Barbie and Global Head of Dolls. – Z dumą wprowadzamy nową niewidomą lalkę do linii Barbie Fashionistas, wzmacniając nasze zaangażowanie w tworzenie produktów inkluzywnych, które wspomagają poczucie globalnej przynależności i promują różnorodność na sklepowych półkach.

Źródło: materiały prasowe Mattel

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze