Każdemu zdarzają się momenty nudy w pracy, albo też stara się angażować jak najmniej, gdy przychodzi znużenie pracą. Jak temu zapobiec i odbudować sens pracy w naszych oczach? Oto kilka wskazówek.
To że nudzisz się w pracy, to naturalna reakcja twojego umysłu, bo traktując pracę jako coś przymusowego, odbierasz jej wszelkie pozytywy i zalety. To prawda, musimy pracować, ale może zamiast męczyć się w pracy, postarasz się trochę oszukać swoje negatywne nastawienie i skoncentrujesz na... pracy właśnie. Oto kilka sposobów, które może choć trochę zmotywują cię do tego, żeby do pracy nastawić się zadaniowo a nie życzeniowo.
- cały czas wyszukuj sobie nowe zajęcia. Jeśli skończyłeś projekt zobacz czy coś jeszcze możesz przy nim zrobić. Jeśli nie, poszukaj inspiracji do kolejnego zadania, odpisz na maile, dowiedz się, w jaki nowy projekt możesz się zaangażować. Brzmi to nadgorliwie, ale w pracy chodzi o to, by czas szybko zleciał i by minął konstruktywnie z korzyścią dla ciebie.
- zawsze pojawiaj się w pracy na czas. Jeśli widzisz, że możesz sobie pozwolić na spacer w ciągu dnia czy lunch na mieście, zrób to, ale rozsądnie. Wykorzystuj swój czas w pracy, by mieć poczucie, że robisz wszystko to, co należy do twoich obowiązków, a nawet więcej.
- ciesz się z tego, że dobrze wykonujesz swoją pracę, że osiągasz postawione sobie cele, a jeśli czujesz, że to co robisz, jest dla ciebie za łatwe, zacznij proponować swojemu szefowi projekty, które pozwolą ci się rozwinąć. A może po prostu to oznacza, że czas rozejrzeć się za nowym stanowiskiem?
- wyszukuj sobie dodatkowe zadania, zapisz się na doszkalające kursy, zaproponuj pomoc współpracownikom. Rób wszystko, by maksymalnie poszerzyć swoją wiedzę, umiejętności i zakres kompetencji. Pomożesz innym a tobie ta wiedza zawsze może się przydać.