Benjamin Franklin powiedział kiedyś:
„Nie ponosiłem porażek. Miałem dziesięć tysięcy
pomysłów, które nie wypaliły”.
Zwykle miewasz rację? To błąd! Z takim podejściem niczego nie osiągniesz. Tako rzecze Paul Arden, specjalista od reklamy. Zdaniem Ardena posiadanie racji opiera się na wiedzy i doświadczeniu. Wiedza pochodzi z przeszłości. A przeszłość jest bezpieczna i nieaktualna. Jest przeciwieństwem oryginalności. Z kolei doświadczenie to przeciwieństwo kreatywności. – Jeśli potrafisz dowieść, że masz rację, jesteś jak beton. Nie możesz iść z duchem czasu – przekonuje. I dodaje, że ludzie, którzy mają rację, są moralizatorscy, zadowoleni z siebie i nudni. Za to dobrze jest się mylić. Oczywiście, nie mając racji, ryzykujesz, wypływasz na nieznane wody, ale tylko tak możesz osiągnąć sukces, wyjść poza to, co znane i utarte. Prawda, że wyzwalające?!
Źródło: Paul Arden, „Nieważne, jak dobry jesteś, ważne, jak dobry chcesz być”, Insignis Media 2013
fot.123rf
Wiecej w Sensie 04/2014. Kup teraz!SENS także w wersji elektronicznej