Już niebawem w Polsce zostanie otwarty pierwszy salon marki COS. Najprawdopodobniej latem w Concept Store przy ul. Mysiej 3 (obok domu mody Vitkac).
COS to wyżej pozycjonowana, trochę "starsza" (i droższa) siostra szwedzkiego H&M. COS powstał w 2007 roku. W Warszawie będzie dział damski, męski i dziecięcy, czyli wszystko, co powinno się znaleźć.
COS to projekty w minimalistycznym stylu, świetna jakość materiałów, oryginalne projekty, raczej stonowana kolorystyka. To naprawdę nowoczesne kolekcje, bardziej szykowne i oczywiście droższe niż w H&M. Ale butiki COS nie są tak popularne jak Hennes&Mauritz. Do tej pory na zakupy do COS jeździłam do Berlina, a teraz wreszcie będę mogła zrobić je w Warszawie.
Rozszyfrowanie nazwy COS jest banalnie proste: to po prostu Collection of Style (bardzo dobrze oddaje to charakter kolekcji, są naprawdę stylowe). Warto zaznaczyć, że w kampanii w 2009 roku wzięła udział polska top modelka Anna Jagodzińska.
Warto tez zwrócić uwagę na wystrój sklepów - przestrzenne i białe, według projektu Williama Russela (aranżującego również butiki Alexandra McQueen). Dwupiętrowy salon w Warszawie będzie zajmował powierzchnię ponad 500m². Obecnie jest 46 butików w 9 krajach. W 2012 roku planowane jest otwarcie punktów w Polsce, Finlandii, Włoszech, Hongkongu i Kuwejcie.
Oto ich look book na wiosna/lato 2012