1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda i uroda

Historia piękna od Shiseido

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Zobacz galerię 11 Zdjęć
Japońska marka Shiseido od zawsze kojarzyła mi się z klasycznym, niezwykle dostojnym pięknem gejsz. Posągowe sylwetki, alabastrowa twarz, podkreślone oczy i mocne czerwone usta. I choć piękno ma nie jedno oblicze, jego klasyczna odsłona jest zawsze na czasie. Widać to choćby na niezwykłych plakatach Shiseido, na których uwiecznione zostały dekady w dziejach kobiecego dążenia do idealnego piękna.

Historia marki sięga 1872 roku, kiedy to została założona Apteka Shiseido. Była to pierwsza w Japonii apteka w zachodnim stylu, która miała poprawić słabą jakość leków i generalnie rzecz ujmując, farmacji w kraju Kwitnących Wiśni.

Na początku Shiseido kojarzyć się mogło z pierwszym źródłem wody sodowej w Japonii, jednak po krótkim czasie nazwa marki stała się także synonimem wysokiej jakości i obsługi na najwyższym poziomie.  Od 1923 roku marka zaczęła rozwijać swoją sieć Chainstore, luksusowych sklepów z najlepszymi produktami i niezwykle profesjonalnym podejściem do klienta.  Jednak momentem, który jest dla nas – wielbicielek piękna i pielęgnacji, może być szczególnie interesującym, to rok 1937 i powstanie Klubu Kamelii oraz Cultural Magazine, które miały być zarezerwowane dla najbardziej ekskluzywnych klientów Shiseido.

Marka wyemitowała także periodyk poświęcony modzie, HANATSUBAKI (Kamelia). Prezentowane były w nim nowości i informacje nie tylko ze świata mody i urody, ale także wiadomości kulturalne oraz te dotyczące podróży.

Hanatsabuki, to także miejsce, w którym emitowane były pierwsze kampanie reklamowe marki, wraz z nimi i niezwykłe plakaty łączące w sobie styl  Art Nouveau z  Art Deco i tradycyjna sztuką Dalekiego wschodu. W efekcie podziwiać możemy prawdziwe dzieła sztuki, w których zaklęte zostało klasyczne, ponadczasowe piękno i hipnotyzująca nostalgia kultury japońskiej.

Styl plakatów reklamowych Shiseido można jednak podzielić na 3 etapy.

Pierwszy, to lata 30 XX wieku. Plakaty, najczęściej rysunkowe, utrzymane w odrębnym trudnym do podrobienia stylu. Dominuje w nich niezwykle wyrazista kobiecość, podlegająca idealizacji. Widoczny jest tu wpływ kultury zachodu, który w połączeniu z japońska tradycją tworzy wizerunek kobiety, która ma być nie tylko piękna i wyrafinowana lecz także świadoma własnej wartości.

Kolejnym etapem to lata 60. Tym razem w świecie plakatu króluje fotografia. Shisedo także funduje dodatkowy przewrót. W kontraście do wielbionych w Japonii jasnej, alabastrowej skóry marka odważnie wprowadza trend na zdrową opaleniznę.

Wreszcie lata 80 i powrót do tradycyjnej japońskiej grafiki.

Nie zależnie od okresu, trzeba przyznać, że plakaty reklamowe marki Shiseido to nie tylko niezwykły sposób na promowanie produktu, ale również prawdziwe dzieła sztuki.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Autopromocja
Autopromocja

ZAMÓW

WYDANIE DRUKOWANE E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze