1. Zwierciadlo.pl
  2. >
  3. Moda

5 rzeczy, które warto wiedzieć o Uniqlo

Sklep Uniqlo we Francji (Fot. materiały prasowe)
Japońska marka słynąca z minimalizmu i wygody już 27 października tego roku otwiera swój pierwszy pop-up store w Warszawie.

– Nie ma bardziej zdystansowanej marki od tego, co się dzieje na wybiegach, niż Uniqlo. Zaprojektowanie prostych, funkcjonalnych ubrań jest o wiele trudniejsze niż podążanie za trendami – powiedział John C Jay, dyrektor kreatywny Fast Retailing Group, do którego należy Uniqlo. Marka chce patrzeć na modę z perspektywy swoich klientów, tak by kolekcje były nie tylko stylowe i jakościowe, ale przede wszystkim funkcjonalne, wygodne i przystępne cenowo.

Kolekcja Ultra Light Down (Fot. materiały prasowe)

Oto pięć rzeczy, które warto wiedzieć o japońskiej marce Uniqlo:

1. Inkluzywność. Uniqlo chce tworzyć odzież dla wszystkich, bez względu na narodowość, pochodzenie etniczne, płeć i wiek, a rozmiarówka marki obejmuje rozmiary od XXS do XXL. W oparciu o ideę różnorodności budowana jest także wewnętrzna struktura Uniqlo. W sklepach na całym świecie marka zatrudnia osoby z niepełnosprawnościami, a także dba o tworzenie zróżnicowanych zespołów, w których każdy z pracowników będzie miał szansę na jak najlepsze wykorzystanie swojego potencjału.

2. Innowacyjne materiały. Przełomowa technologia Heattech to lekka tkanina wytwarzająca i zatrzymująca ciepło, którą marka Uniqlo stworzyła wspólnie z globalnym producentem tekstyliów – Toray. Jej opracowanie wymagało przygotowania ponad 10 tysięcy prototypów. Z innowacyjnej termicznej tkaniny wykonana jest nie tylko odzież typu basic, jak longsleevy czy legginsy, ale także golfy, wizytowe spodnie i jeansy. Dziś w ofercie marki dostępna jest odzież o aż trzech stopniach ciepła: Heattech, Heattech Extra Warm i Heattech Ultra Warm.

Kolekcja Heattech (Fot. materiały prasowe)

3. Zrównoważony rozwój i drugie życie kultowych projektów. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych produktów marki na całym świecie jest kurtka puchowa Ultra Light Down. Waży jedynie około 260 gramów, jest wodoodporna i na tyle cienka, że można ją schować do małego woreczka. Pierze i puch użyte do jej wykonania posiadają certyfikat RDS (Responsible Down Standard), co oznacza, że marka przestrzega zaostrzonych norm dotyczących wszystkich aspektów hodowli kaczek i gęsi.

Aż do 100 proc. puchu i piór użytych do wykonania puchowej odzieży nadaje się do ponownego użycia. Dlatego w ramach programu zrównoważonego rozwoju Re.Uniqlo (Recycle, Reuse, Reduce) marka zachęca klientów do przynoszenia do sklepu niepotrzebnej odzieży puchowej, by móc dać jej drugie życie. Użycie puchu i piór z recyklingu pozwala minimalizować odpady i zmniejszać negatywny wpływ na środowisko.

4. Program szkoleń dla kobiet w Bangladeszu. Około 60 proc. pracowników zatrudnionych w szwalniach w Bangladeszu to kobiety. Tylko niewielka część z nich pracuje na wyższych szczeblach zarządzania. Dlatego Fast Retailing Group zdecydowało się nawiązać współpracę z Jednostką Narodów Zjednoczonych ds. Równości Płci i Uwłasnowolnienia Kobiet (UN Women) w celu stworzenia programu szkoleniowego dla pracowniczek i menedżerek. W 2021 roku grupa objęła programem szkoleń mających na celu wsparcie kobiet w rozwoju kariery trzy partnerskie fabryki w Bangladeszu.

5. Pomoc uchodźcom. Od 2007 roku, w ramach współpracy z Wysokim Komisarzem Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców, Uniqlo przekazało już ponad 20 milionów sztuk odzieży osobom potrzebującym na całym świecie. Marka oferuje uchodźcom także miejsca pracy. Osoby dotknięte wojną w Ukrainie znalazły pracę m.in. w sklepach marki w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji. Także polski sklep Uniqlo ma zostać objęty programem zatrudnienia uchodźców z Ukrainy.

Share on Facebook Send on Messenger Share by email
Reklama
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze