Microsoft przeprowadził badania na temat wpływu nowych technologii na zachowania Kanadyjczyków. Wynika z nich, że młodzi użytkownicy smartfonów poświęcają na nową informację średnio 8 sekund!
Urządzenia mobilne towarzyszą nam przez cały dzień. Po smartfon sięgamy zaraz po przebudzeniu, używamy go w autobusie i wieczorem tuż przed zaśnięciem. Wchodzimy na serwisy informacyjne, portale społecznościowe, skrzynki majlowe prywatne i służbowe, korzystamy z wszelkiego rodzaju aplikacji. Według raportu „Digital, Social & Mobile in 2015” Polski użytkownik korzysta średnio z moblinego internetu przez 1,8 godz. dziennie.
Według badania Microsoft długość czasu poświęconego przez nastolatków na jednostkową informację znalezioną w internecie stale maleje. W porównaniu z poprzednim badaniem w 2000 jest to o 4 sekundy krócej ( z 12 do 8 sekund w 2013). W tym czasie na rynek trafiły smartfony i tablety oraz pojawiły się nowe media: Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat. Pół żartem, pół serio raport porównuje wynik ze zdolnościami rybki w akwarium, która może się skoncentrować na jednym punkcie przez 9 sekund.
Naukowcy zbadali 2000 Kanadyjczyków oraz przeprowadzili EEG 12 wolontariuszy. Z badania wynika, że krótszy czas pozwala szybciej segregować otrzymywane informacje: rzut oka - nieinteresujące - następna informacja. Interesująca informacja przykuwa jednak uwagę na dłużej. Badacze powstrzymują jednak przed panikowaniem - po odłożeniu ekranu zdolność do koncentracji wzrasta, choć faktycznie rozwój nowych technologii doprowadził do swoistego multitaskingu: 79 % badanych przyznała, że nie rozstaje się ze smartfonem także przy oglądaniu telewizji.
źródło: advertising.microsoft.com