Marka Dove i projekt MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA łączą siły, by wspólnie zadbać o zdrowie psychiczne nastolatków w Polsce. W tym celu marka Dove zleciała Kantar Polska przeprowadzenie badania oceniającego kondycję psychiczną młodych ludzi w Polsce. Wyniki nie napawają optymizmem - nastolatki w Polsce nie wierzą w siebie, często wolałyby wyglądać jak ktoś inny, a duża część z nich preferuje kontakty w mediach społecznościowych zamiast osobistych. Pogłębiająca się izolacja człowieka od świata zewnętrznego jest najbardziej widoczna właśnie wśród młodego pokolenia. Jak mówi ambasadorka akcji, Martyna Wojciechowska, należy reagować TERAZ.
Zdrowie najmłodszych powinno być priorytetem każdego dobrze funkcjonującego społeczeństwa. To oni za kilka lat staną się dorosłymi i będą decydować o swoim życiu oraz naszej wspólnej przyszłości. Niestety, najnowsze badania Kantar w dość przygnębiający sposób nakreślają obraz dzisiejszej młodzieży. Aż 1/3 nastolatek jest uzależniona od platform społecznościowych, a 70% przyznaje, że są one częścią ich codzienności. Mierząc się z wszechobecnym Internetem i wpływem mediów społecznościowych na własne samopoczucie, nastolatkowie coraz częściej borykają się z problemami psychicznymi i walczą z niską samooceną. Młodzi ludzie zazwyczaj nie mają wypracowanych systemów obronnych, przez co są jeszcze bardziej podatni na szkodliwe skutki stałej obecności w sieci.
Pozory i nierealistyczne kanony piękna zalewające media społecznościowe, budzą w ich użytkownikach potrzebę spełnienia wymagań, których zwyczajnie nie da się osiągnąć. Każdy człowiek łapie się na uczuciu zazdrości i smutku, scrollując dopieszczony przez influencerów kontent. Niestety to młodzież w szczególności, nie ma narzędzi pomagających w budowaniu dystansu.
-
80% nastolatek czuje, że brakuje im pewności siebie
-
Ponad 65% zmieniłoby w swoim wyglądzie wiele rzeczy.
-
1/3 przyznaje, że wstydzi się tego, jak wygląda.
-
Ponad połowie nastolatek zdarza się myśleć, że jest bezwartościowa.
Co czwarta nastolatka w wieku 10-13 lat twierdzi, że miała kontakt z treściami dotyczącymi samobójstwa, a co piąta przyznaje, że widziała jakąś treść związaną z samookaleczaniem się. Te brutalne obrazy krążą w codzienności nastolatków, zniekształcając ich rzeczywistość. Rolą dorosłych musi być nauka obrony przed wpływem takiego kontentu.
Współcześni nastolatkowie mają przed sobą trudne zadanie, zbudowania w sobie odporności. Brak pozytywnej samooceny może przecież wpłynąć na kształtowanie się ich tożsamości, a kwestionowanie siebie i brak wiary we własne możliwości może mieć wpływ w ich dorosłym życiu.
W ramach programu Dove Self-Esteem – Budowanie Pozytywnej Samooceny marka Dove, koncentruje się na rozwiązaniu problemu negatywnego postrzegania siebie i swojego ciała wśród nastolatków. Dzięki przygotowanym lekcjom warsztatowym dla szkół marka Dove, dotarła już do 250 tysięcy uczniów z programem mającym na celu pokazanie młodzieży ich potencjału. Dzięki tej inicjatywie setki tysięcy nastolatków miało okazję poruszyć ten szczególnie trudny temat, jakim jest mierzenie się z naszymi emocjami czy akceptacja ciała.
Odpowiedzią na pogarszającą się kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w Polsce jest współpraca marki Dove i projektu MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA. Wspólne działania mają na celu edukację oraz realną pomoc młodzieży, by w pełni mogła korzystać ze swojego potencjału, potrafiła identyfikować zagrożenia oraz wiedziała, gdzie udać się po wsparcie w razie potrzeby. O problemie mówi w wideo kampanii ambasadorka akcji Martyna Wojciechowska:
W ramach współpracy Dove i MŁODE GŁOWY powstała lekcja dla szkół dotycząca odporności psychicznej przygotowana przez psycholożki i ekspertki merytoryczne: Małgorzatę Ohme (Dove Self-Esteem) i Joannę Flis (MŁODE GŁOWY). Podczas warsztatów nastolatkowie dowiedzą się, czym jest odporność psychiczna, jak ją wzmacniać i jak pomagać budować ją innym. Szkoły mogą bezpłatnie pobrać lekcję na stronach doveselfesteem.pl oraz mlodeglowy.pl.