fbpx

Dieta w ciąży na wiosnę – co jeść, czego unikać

dieta w ciąży
123rf.com

Co jeść podczas ciąży? I jak wykorzystać dobrodziejstwa wiosny?
Oto kilka wskazówek, jak zdrowo odżywiać się podczas ciąży.

  • warzywa zielone, strączkowe, cytrusy – to podstawa, jeśli chcemy przyswajać dużo witaminy B9, czyli kwasu foliowego, który jest niezbędny zwłaszcza w pierwszym trymestrze ciąży.
  • czerwone mięso, drób, ryby – źródła żelaza, których niedobór powoduje niedokrwistość, a w efekcie – niedotlenienie dziecka.
  • produkty wzbogacone o jod, jak woda mineralna wzbogacona o ten składnik – jod decyduje o rozwoju umysłowym naszego dziecka.
  • orzechy, oleje roślinne, pestki słonecznika i ziarna zbóż – źródło witaminy E, która decyduje o prawidłowym rozwoju ciąży i terminowym porodzie.
  • pestki dyni, groch, śledzie, ogórek, seler – zawierają cynk niezbędny dla prawidłowego rozwoju płodu. Cynk jest trudno przyswajalny, dlatego warto zapytać lekarza o odpowiednie suplementy diety.
  • mleko, mięso, ser żółty, produkty zbożowe, rośliny strączkowe – źródła magnezu, fosforu i wapnia, to podstawa dla przyszłej mamy.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze