fbpx

Lato – doładuj energię

Lato - doladuj energie
123rf.com

Znasz to uczucie, kiedy popołudniu w pracy przychodzi taki moment, że czujesz się jak przekłuty balon. Albo już od rana czujesz się jak zombie? Latem, zwłaszcza gdy jesteśmy w mieście, warto dbać o zasób swojej życiowej energii.
1. Poszukaj głębszej przyczyny zmęczenia

Jeśli często czujesz się tak zmęczona, że marzysz tylko o drzemce albo nie przetrwasz bez filiżanki mocnej kawy, zastanów się nad przyczyną takiego stanu rzeczy. Winowajcą może być zła dieta, za mało snu i aktywności fizycznej, negatywne myśli, stłumiona złość. Gdy nie jesteśmy świadomi naszych stłumionych uczuć, nasza energia emocjonalna dramatycznie spada a z nią aktywność fizyczna. Latem, na skutek wyższych temperatur, dzieje się to bardziej gwałtownie.

2. Realnie planuj czas

Również pozytywne stresogeny, jak na przykład fascynująca cię praca lub zajmowania się ukochanymi dziećmi, powodują zmęczenie. Zwykle około godziny 15 w organizmie następuje spadek adrenaliny i wszystkiego nam się odechciewa. Wówczas warto napić się wody, zjeść coś pożywnego i przede wszystkim dać sobie czas na odpoczynek. Dlatego, gdy wiesz, że większość dnia będziesz miała wypełnioną zadaniami, jego resztę zaplanuj sobie na odpoczynek. Unikniesz w ten sposób poczucia wyczerpania.

3. Unikaj konfliktów

Z energii okradają nas sytuacje, kiedy ktoś jest wobec nas nieuprzejmy lub po prostu nas atakuje. Albo my zachowujemy się w ten sposób. Dlatego staraj się być uprzejma dla ludzi, a kiedy ktoś usiłuje wyprowadzić cię z równowagi, nie wchodź z nim w interakcje, nie daj się sprowokować.

4. Mów do siebie życzliwe słowa

Spadek energii często spowodowany jest naszym własnym wewnętrznym dialogiem. Kiedy nieustannie osądzamy się i krytykujemy, nasze siły maleją. Dlatego zwracaj się do siebie w myślach z czułością i współczuciem.

5. Skontaktuj się z zaufanym przyjacielem

Toksyczne relacje wysysają nas z dobrej energii, a te pełne ciepła i zaufania ładują nas nią. Dlatego, kiedy czujesz że już brak ci sił, skontaktuj się z kimś, kto ciebie rozumie i ma dla ciebie mnóstwo ciepłych uczuć.

6. Rób sobie przerwy przed zmianą życiowych ról

Inaczej funkcjonujesz w pracy, kiedy jesteś w określonej roli a inaczej w domu jako partnerka i mama. Zaplanuj sobie czas między zmianą ról na odpoczynek i oddech. Miej na to przynajmniej 30 minut.

7. Praktykuj uważność

Praktyka uważności, kiedy obserwujemy każdą swoją emocję i myśl skutecznie ucisza paplaninę umysłu , która zabiera mnóstwo energii. Warto uczyć się tego, żeby cały czas być świadomym tego, co dzieje się wewnątrz nas. Pomaga w tym również codzienna medytacja lub wizualizacja, kiedy wyobrażamy sobie miejsce, w którym jest cicho i spokojnie, a ty czujesz się bezpiecznie.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze