fbpx

Sport na majówkę

rower_wycieczka
123rf.com

W tym roku wiosna długo dała na siebie czekać. Nie marnujmy więc czasu i korzystajmy z każdej okazji, bo dotlenić osłabiony organizm. Oto kilka sprawdzonych sportów na majówkę.

Bieganie

Trudno przecenić zalety biegania. Poprawia kondycję i pozwala utrzymać prawidłowa masę ciała; ma sprawdzone efekty prozdrowotne, takie jak: obniżenie ciśnienia, wzmocnienie kości i lepsze praca płuc. Bieganie to najbardziej demokratyczny sport – biegać można wszędzie a zacząć w każdym wieku.

Jak zrobić dobrą rozgrzewkę przed bieganiem?

Joga

Niektórzy ćwiczą jogę, żeby się wyciszyć, znaleźć spokój, nawiązać kontakt z ciałem. Inni siedzą całe dnie przed komputerem i na zajęciach chcą się ruszać, rozciągnąć. Joga pomaga także przy problemach zdrowotnych: bólach kręgosłupa, bolesnych miesiączkach.

Zobacz także ćwiczenia Iwony Kozak z cyklu „joga na trawie”

Jazda na rowerze

Jazda na rowerze to nie tylko sport, ale też świetny sposób na zwiedzanie, wycieczkę z przyjaciółmi, zabawę dla dzieci. Aktywność nadaje się dla każdego, ponieważ nie obciąża stawów. Jazda na rowerze rozwija ogólną sprawność i wydolność organizmu. A dodatkowo ułatwia odchudzanie: w ciągu godziny możemy spalić od 500 kcal (w tempie spokojnym) do aż 800 kcal (przy intensywnej jeździe).

Jak dobrać rower?

Nordic Walking

Nordic Walking powstał jako metoda letniego treningu dla narciarzy biegowych, ale dziś funkcjonuje jako samodzielna dyscypliną sportu. Jego uprawianie przynosi wiele korzyści: pomaga w rehabilitacji, poprawia sylwetkę i kondycję, wspomaga odchudzanie – to wszystko pod warunkiem prawidłowej techniki. Niestety zaledwie jeden na pięciu maszerujących robi to poprawnie.

Na czym polega prawidłowa technika?

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze